Clou l'Acceleradora "Ebre Up", que ha impulsat 10 empreses emergents de les Terres de l'Ebre

Aquesta iniciativa, coordinada per la Diputació de Tarragona, ha ofert a les startup un programa d'acompanyament, formació empresarial i mentoria per a afavorir-ne el creixement i la consolidació

09/10/2018
Promoció Econòmica
Tortosa
Comunicació
Fotografia de grup de les empreses, mentors i participants

L'Acceleradora 'Ebre Up', el programa d'acompanyament, formació empresarial i mentoria creat per impulsar 10 empreses emergents de les Terres de l'Ebre, ha clos aquest dimarts després de 8 mesos de treball. La iniciativa ha estat coordinada per la Diputació de Tarragona i ha comptat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Tortosa, la Cambra de Comerç de Tortosa i la Universitat Rovira i Virgili, amb el suport d'ACCIÓ, de la Generalitat de Catalunya.

L’acte, que s'ha celebrat a la Cambra Oficial de Comerç Indústria i Navegació de Tortosa, ha servit per aplegar els agents que hi han participat. Representants de les empreses que hi han format part han valorat la seva experiència durant aquests mesos de treball, en què han rebut coneixements i eines de gestió per poder tirar endavant amb èxit el seu projecte empresarial. Totes elles han tingut accés a 120 hores de formació a càrrec d'experts en àmbits com les metodologies emprenedores, fonaments economicofinancers, fonts de finançament, màrqueting, gestió del factor humà, internacionalització, dimensió tech de l'empresa, aspectes legals, eines de comunicació i presentació de projectes; així com la mentoria i l'assessorament a càrrec de professionals que els han acompanyat de manera individualitzada.

L'acte ha comptat amb la participació del diputat delegat de l’Àrea de Recursos Humans, Ocupació i Emprenedoria de la Diputació de Tarragona, Joan Josep Malràs; del tinent d'alcalde i regidor de Promoció Econòmica, Comerç, Fires i Agermanaments de l'Ajuntament de Tortosa, Emili Lehmann, i del gerent de la Cambra de comerç de Tortosa, Francesc Minguell. A més, hi han assistit representants d'altres entitats col·laboradores, i professionals que han format part de l'Acceleradora 'Ebre Up'.

Les 10 empreses que hi han participat són:

.VÈRTEX COMUNICACIÓ: Agència de Comunicació integral.

.AXYT CONSULTORIA: Empresa dedicada a la gestió de comunitats de propietaris, assessorament fiscal, comptable i laboral.

.GLOBALS DESIGN & DEVELOPMENT: Empresa dedicada a la comunicació a través del disseny gràfic, la programació informàtica i el màrqueting.

.EQUIPO MADERA: Empresa que treballa la fusta d'una manera innovadora.

.COMERCIAL AZ AZEYTUN: Empresa dedicada a la producció d'olis d'oliva verge de les varietats arbequina i empeltre.

.NATUREBRE EXPORT: Empresa dedicada a la producció, manipulació i exportació de cítrics. Compten amb 150 pagesos associats i exporten a Alemanya, França i Països de l'Est i Escandinaus.

.TREEMATERNITY: Empresa que ha desenvolupat i patentat un producte per a l'assistència a l'embaràs i al part.

.ESPAI HARUNA: Empresa que disposa d'una Ecobotiga i que promou tallers, classes i teràpies naturals i holístiques per a la salut.

.CELLER ARRUFÍ: Celler ecològic que conrea les seves pròpies vinyes. Ja exporta a diversos països d'Europa.

.MÉS QUE MÒBIL: Empresa de reparació i assessorament en telefonia mòbil.

Acceleradora 'Camp Tgn Up'

Aquest model de programa d'impuls empresarial també s'ha impulsat al Camp de Tarragona, amb la col·laboració d'11 entitats: l'Ajuntament de Reus (Redessa), l'Ajuntament de Tarragona (Tarragona Impulsa), l’Ajuntament de Valls (Vallgenera), l'Ajuntament del Vendrell (l'Eina), Concactiva del Consell Comarcal de la Conca de Barberà, el Consell Comarcal del Baix Camp, el Consell Comarcal del Baix Penedès, el Consell Comarcal del Priorat, el Consell Comarcal del Tarragonès i la Universitat Rovira i Virgili (URV Emprèn).

Etiqueta:
Emprenedoria