El Camp de Futbol Municipal de la Pobla de Mafumet, a punt per acollir les competicions de futbol dels Jocs Mediterranis

La Diputació de Tarragona i La Pobla de Mafumet han remodelat el terreny de joc i les instal·lacions d'aquest equipament

03/06/2018
Esport
Tarragona
Comunicació
Acte d'inauguració de les instal·lacions

La reforma de les instal·lacions municipals que acolliran els Jocs Mediterranis a La Pobla ja són una realitat. Ho són, de fet, des de fa uns mesos, si bé aquest migdia ha tingut lloc l’estrena oficial amb la jornada de portes obertes que ha permès a pobletans i visitants conèixer de primera mà les millores introduïdes en aquest equipament de titularitat municipal i que, en les properes setmanes, acollirà parcialment la competició de futbol dels Jocs. En concret, el recinte pobletà serà la seu on s’hi disputaran de fins a sis partits de la competició de futbol. Entre ells, La Pobla coneixerà l’equip guanyador de la medalla de bronze, a més de determinar un dels finalistes i el setè classificat de la competició.

L’acte, que ha reunit un gran nombre d’assistents a les instal·lacions esportives municipals, s'ha iniciat amb el descobriment de la placa commemorativa d’aquest acte d’inauguració de la remodelació del camp de futbol municipal amb motiu dels Jocs Mediterranis Tarragona 2018. Així s’ha donat pas a un recorregut guiat per les instal·lacions que s’han vist millorades amb aquesta intervenció, que ha estat possible gràcies a l’aportació econòmica de la Diputació de Tarragona i de l’Ajuntament de La Pobla de Mafumet. En aquest sentit, s’ha millorat tant la superfície de joc com els accessos, serveis i instal·lacions interiors de l’equipament, que són compartits pel camp de futbol i pel pavelló annex. Entre les millores introduïdes hi destaquen la construcció de serveis higiènics amb accés directe des de les graderies, la remodelació integral dels vestidors, la creació d’una sala polivalent per a autoritats, equip directiu i treballs d’oficina, la reforma de la sala de premsa, la modificació dels accessos, paviments i recollida d’aigua pluvial i la substitució de la gespa artificial del camp de futbol, instal·lada l’any 2006.

Seguidament ha estat el torn dels parlaments institucionals, a càrrec del diputat Joan Olivella, en representació de la Diputació de Tarragona; de Joan Maria Sardà, alcalde de La Pobla. El primer ha destacat el compromís de l’ens provincial amb els Jocs i amb la millora i renovació d’equipaments municipals, en aquest cas vinculats a la celebració dels propis Jocs. Pel que fa a l’alcalde pobletà, ha mostrat el seu agraïment a la Diputació pel suport econòmic que ha fet possible la millora del camp de futbol municipal, així com també a l’Ajuntament de Tarragona i al seu alcalde –present en aquesta jornada de portes obertes-, per la confiança dipositada en La Pobla com una de les seus dels Jocs. Sardà també ha aprofitat l’acte per avançar que les reformes continuaran en els propers mesos, i ho faran amb la renovació per complet de la zona de vestidors del futbol base. A l'acte també hi han assistit altres autoritats, entre les quals el diputat Mateu Montserrat.

Amb aquesta col·laboració, Diputació i Ajuntament han fet possible la renovació i millora d’un equipament esportiu fonamental al municipi i del qual, un cop finalitzats els Jocs Mediterranis, se’n beneficiaran els habitants de La Pobla. La Diputació de Tarragona ha col·laborat en la millora dels equipaments esportius dels 14 municipis que són seu dels Jocs Mediterranis, millorant i adequant les seves instal·lacions a les diferents disciplines esportives que acolliran. Altafulla, Calafell, Cambrils, Constantí, el Morell, la Pobla de Mafumet, Reus, Salou, la Selva del Camp, Tarragona, Torredembarra, Valls, Vila-seca i el Vendrell gaudiran d'unes excel·lents instal·lacions per als esportistes professionals que participaran en els Jocs. Uns equipaments que després podrà gaudir la ciutadania i que ajudaran a fomentar l'esport, el lleure i la salut

Pel que fa a la jornada de portes obertes celebrada avui, s'ha completat amb un seguit d’activitats paral·leles, de caire lúdic i esportiu: tallers de zumba i de futbol sala al pavelló, de petanca a la part posterior del mateix, torneigs de penals i faltes al camp de futbol, torneig de tirs lliures de bàsquet, pintacares, inflables i gimcana infantil amb presència de personatges d’animació, la presència de Tarracvs tot lliurant material promocional dels Jocs.

Galeria d'imatges
  • Descobriment de la placa commemorativa
  • La gespa s'ha renovat totalment
  • Recorregut pels nous vestidors