El Col·legi d'Educació Especial Sant Rafael de la Diputació a Tarragona estrena himne i llibre amb motiu del 50è aniversari del centre

L'alumnat ha interpretat la peça musical en un acte multitudinari que ha aplegat a la comunitat educativa de l'escola i a representants d'institucions i entitats

30/10/2015
Tarragona
Interpretació de l'himne

El Col·legi Públic d'Educació Especial Sant Rafael de la Diputació a Tarragona ha celebrat, aquest divendres, el seu 50è aniversari. I ho ha fet amb un acte en què s'ha presentat l'himne del centre, una peça musical que ha estat interpretada pels alumnes i que ha culminat amb un calorós aplaudiment per part de les nombroses persones que s'han aplegat a aquest acte commemoratiu. L'himne, amb música de Ricardo Alba i lletra de Mar Sendra, directora del col·legi, està cridat a ser un nou emblema del Sant Rafael, un centre que ha esdevingut un referent en el seu àmbit. La Diputació el gestiona juntament amb els altres dos centres d'educació especial de la seva titularitat, també referents al territori: el col·legi Alba, a Reus, i el Sant Jordi, a Jesús (Tortosa).

Els diversos actes programats també han inclòs un dinar de celebració, la presentació del llibre Cinc contes, dos peces teatrals i tres regalets per al final, el descobriment d'una placa commemorativa i un llançament de globus, per part de l'alumnat. La celebració ha reunit alumnat, professorat, pares i mares del centre i, així mateix, ha comptat amb l'assistència del president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet; del diputat delegat dels Serveis d'Assistència al Ciutadà, Joan Olivella; de la diputada delegada dels centres educatius d'Ensenyaments Especials, Montserrat Carreras; dels diputats Pau Ricomà i Joan Francesc Piqué; de la directora del centre, Mar Sendra, i el conjunt d'equip directiu i professorat; del vicerector d'Universitat i Societat de la URV, Jordi Tous; de la directora dels Serveis Territorials d'Ensenyament, Àngels González; del president de l'Autoritat Portuària, Josep Andreu; del president del Patronat de la Fundació Privada Onada, Josep Gomis; del conseller d'Educació de l'Ajuntament de Tarragona, Francesc Roca, i de la directora dels Serveis d'Assistència al Ciutadà de la Diputació, Pilar Casas.

Alumnat d'entre 3 i 21 anys
El centre (http://sae.altanet.org/houmuni/web/strafael/) va iniciar la seva labor educativa i de formació de persones amb discapacitat l'any 1965, a l'empara de la Diputació de Tarragona. Actualment atén alumnat de la ciutat de Tarragona, del Tarragonès i altres comarques properes, amb una oferta formativa àmplia, per a alumnes dels 3 fins als 21 anys. Com a escola integradora, el projecte parteix de la diversitat i un dels seus objectius principals és la cohesió social i facilitar la inserció laboral dels joves quan surten del centre. "El treball que duen a terme els nostres professionals respon a les necessitats educatives especials de l'alumnat, que requereix d'uns suports determinats per créixer i desenvolupar-se al màxim i en harmonia", ha assenyalat Josep Poblet, qui ha destacat l'assistència a l'acte de diversos exalumnes que actualment estan plenament incorporats al món laboral.

El Col·legi d'Educació Especial Sant Rafael estrena himne i llibre amb motiu del 50è aniversari
Etiqueta:
Ensenyament
Galeria d'imatges
  • El president de la Diputació, Josep Poblet, ha presidit els actes commemoratius
  • Un moment de la commemoració
  • Els alumnes han llançat globus per celebrar els 50 anys