El món local de les Terres de l’Ebre ratifica l’aposta per la promoció coordinada del turisme, amb la signatura del Conveni Corner

Onze ajuntaments i dos consells comarcals han subscrit l'acord que regula, amb la coordinació i suport de la Diputació de Tarragona, la seva promoció turística a través de fires del sector i campanyes publicitàries

23/02/2017
Turisme
El Centre Ebre Terra de Deltebre ha acollit l'acte de signatura el Conveni Corner
El Centre Ebre Terra de Deltebre ha acollit l'acte de signatura el Conveni Corner

El Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona i representants d’onze entitats del món local i dos consells comarcals de les Terres de l’Ebre han signat aquest migdia a Deltebre l'acord que regula la participació conjunta i coordinada d’aquests en fires nacionals, estatals i internacionals, promogudes per l'Agència Catalana de Turisme i pel Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona.  La ratificació d’aquest compromís s’ha fet a través de la signatura del Conveni Corner, que arriba enguany a la seva onzena edició i que preveu, també, realitzar campanyes publicitàries i accions de comunicació conjuntes a nivell estatal i internacional, sota el paraigua del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona.

En l’edició d’aquest 2017, l’acord l'han subscrit el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, els ajuntaments d’Alcanar, l'Ametlla de Mar, l'Ampolla, Amposta, Ascó, Camarles, Deltebre, Jesús (EMD), Sant Carles de la Ràpita, Tivissa i Tortosa, i els consells comarcals de la Ribera d’Ebre i de la Terra Alta. Com a novetat, enguany es recupera la presència a esdeveniments de promoció turística a l’estranger, concretament al Regne Unit, amb l’objectiu d’incidir en aquest important mercat emissor. Així, l’acord estableix l'assistència a la fira WTM World Travel Market de (Londres). També s’ha previst la presència a certàmens habituals al calendari dels ens turístics de casa nostra: Fitur (Madrid), Navartur (Pamplona) i B-Travel (Barcelona).

El Conveni Corner estableix, també, la realització d’accions de màrqueting i publicitat conjuntes als mercats emissors més importants de les Terres de l'Ebre. Concretament, es contempla desplegar dues campanyes a mitjans radiofònics adreçades al mercat estatal i català, i dues més a mitjans on-line per dur l’oferta turística als portals dedicats a la contractació de viatges i paquets turístics. Les campanyes estan destinades a la difusió dels recursos i productes turístics més destacats del territori i dels atractius dels municipis que s’hi adhereixen. 

Durant l’acte de signatura, el president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet ha destacat el fet que “fites com la declaració de Reserva de la Biosfera per part de la UNESCO o la recent inclusió de les Terres de l’Ebre entre les 100 millors destinacions turístiques sostenibles del món, serveixen per marcar el camí i refermar el compromís de la institució per seguir contribuint a incrementar el reconeixement de la marca Terres de l’Ebre”.

Josep Poblet ha recordat que la Diputació “és un lloc trobada que, a través del seu Patronat de Turisme, proporciona espais treball coordinat dels ens públics i privats vinculats al sector, que han donat ja importants fruits”. Poblet ha destacat, en aquest sentit, que els resultats d’aquesta feina es fan ben visibles amb la valoració altament positiva dels turistes que visiten les Terres de l’Ebre, que han atorgat una puntuació de 4,5, sobre 5, a aquesta destinació. 

Bones perspectives per enguany després d’un 2016 molt positiu
El Patronat de Turisme de la Diputació preveu que els nivells d’ocupació turística segueixin aquest 2017 amb una tendència a l’alça ja experimentada en l’anterior exercici, quan es van registrar 1,5 milions de pernoctacions i l’arribada de mig milió de visitants a les Terres de l’Ebre, amb una mitjana de tres dies d’estada. Això va suposar un augment del 8% de l’ocupació turística. Per mercats emissors, els visitants de Catalunya i l’Estat van sumar el 70% del total de visites, seguits per França (15%), Països Baixos (5%), mentre que la resta provenien d’Alemanya, Regne Unit, Bèlgica i altres mercats.

Optimització de recursos
El Conveni Corner ha consolidat un model de col•laboració d’èxit que “ha permès millorar l’eficàcia de les accions, augmentar la presència de la marca Terres de l’Ebre i, alhora, optimitzar els recursos amb el treball conjunt d’agents públics i privats”, segons ha posat de manifest el president del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, Martí Carnicer. Aquesta feina, ha afegit, s’ha aconseguit sobre la base de l’eficàcia i l’augment de la cohesió i de la confiança entre tots els agents de territori.  
L’acte de signatura del Conveni Corner, amb la presència dels representants dels ens locals i comarcals implicats, ha contribuït a refermar el compromís per seguir la feina conjunta endegada ja fa onze anys amb aquest acord impulsat des de la Diputació.

Galeria d'imatges