El Pla de foment turístic Xarxa EbreBiosfera millora onze equipaments turístics a les Terres de l'Ebre

Diputació, Generalitat i consells comarcals han impulsat conjuntament aquest projecte, amb un pressupost de gairebé 800.000 euros

12/07/2016
Infraestructures
Comunicació
Visita a la Via Verda

Les obres previstes en el pla de foment turístic Xarxa EbreBiosfera ja estan enllestides. Representants de totes les administracions que hi han col·laborat visiten aquest dimarts les 11 actuacions dutes a terme, que han suposat una inversió de prop de 800.000 euros. La Diputació ha donat suport a aquest pla, amb una inversió de 240.000 euros, atès que és un projecte que s'alinea amb els objectius de la institució, que treballa per al foment del desenvolupament turístic i equilibrat de la zona.

Precisament, el president de la Diputació, Josep Poblet, participa en el recorregut que s'ha fet per diversos municipis de les Terres de l'Ebre per poder conèixer de primera mà les obres que s'hi han fet: Móra d'Ebre, Miravet, Prat de Comte, Tortosa, Amposta, l'Ampolla i l'Ametlla de Mar. Hi assisteixen també els presidents dels consells comarcals del Baix Ebre, Montsià, Ribera d'Ebre i Terra Alta, Daniel Andreu, Carme Navarro, Gemma Carim i Carles Luz, respectivament; el delegat del Govern de la Generalitat a les Terres de l'Ebre, Xavier Pallarès; la directora territorial d'Empresa i Coneixement de les Terres de l'Ebre, Mercè Miralles, així com altres representants de les institucions col·laboradores i alcaldes i regidors dels municipis que s'han visitat.

El projecte "Turisme actiu a la reserva de la Biosfera - Xarxa EbreBiosfera" ha equipat o millorat infraestructures turístiques a les quatre comarques de l'Ebre amb una inversió gairebé de 800.000 euros, finançada pel Departament d'Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Tarragona, a través del seu Patronat de Turisme. El consell comarcal del Baix Ebre ha actuat de promotor, i els consells comarcals del Montsià, Terra Alta i Ribera d'Ebre l'han impulsat. L'objectiu del projecte ha estat fomentar el turisme actiu en el marc de la reserva de la Biosfera de les Terres de l'Ebre per oferir un producte turístic sostenible i respectuós amb el medi ambient.

Tal com han posat de manifest durant la visita, aquestes actuacions suposen un salt qualitatiu en l'oferta turística d'aquesta marca turística, gestionada pel Patronat de Turisme de la Diputació, i contribueixen a garantir la satisfacció dels prop de 500.000 turistes que ens visiten. En concret, l'any 2015, les Terres de l'Ebre van rebre 433.722 visitants que van generar 1.320.652 pernoctacions. El 40% d'aquests visitants són procedents de la resta de Catalunya, i un 27,5%, de la resta de l'Estat espanyol. Durant el 2016 es preveu que es repeteixin i fins i tot es superin les xifres de la temporada anterior.

Actuacions

Una primera acció, que afecta tot el territori, ha estat la creació del portal web Xarxa EbreBiosfera, que ofereix al visitant una eina potent que li permet conèixer l'oferta turística actual a les quatre comarques de l'Ebre: ebrebiosfera.org.

A la comarca del Baix Ebre s'han destinat 90.135 euros a la construcció d'un nou embarcador fluvial a Tortosa, que apropa els navegants de l'Ebre al nucli històric de la ciutat, i 60.000 euros a la museïtzació del Centre d'Inspiració Turística EbreTerra, a Deltebre. Al litoral de la comarca, s'han destinat 110.000 euros a la millora i manteniment del sender de llarg recorregut GR92, que voreja la costa entre penya-segats i platges, i 91.235 euros a la millora i senyalització turística de les platges de l'Ametlla de Mar, que han estat equipades amb noves dutxes i rentapeus.

A Ribera d'Ebre s'han invertit 70.422 euros a Miravet en un espai d'informació i atenció al visitant.. Així mateix, s'han construït uns vestidors als embarcadors fluvials de Móra d'Ebre i Miravet, amb una inversió de 35.816 euros, i s'han destinat 8.762 euros a fer actuacions de seguretat, concretament instal·lació de baranes, en alguns trams del GR-99.

A la Terra Alta, s'ha fet una inversió de 115.000 euros destinada a millorar l'accessibilitat de les persones amb mobilitat reduïda a tots els actius turístics existents al voltant de la Via Verda i s'ha actuat en la millora del tram comprès entre l'estació de Pinell de Brai i el pont de la Riberola, procedint a la il·luminació dels túnels, amb un cost de 20.000 euros.

A la comarca del Montsià, s'han destinat 114.950 euros a l'execució del projecte d'Anell viari del Delta de l'Ebre, entre Amposta i Sant Carles de la Ràpita connectant la Via Verda procedent de Vinallop.

Etiqueta:
Turisme