El president de la Diputació de Tarragona inaugura a Calafell l'exposició "Evolució iconogràfica de les imatges de la Mare de Déu"

La mostra, que és obra del pintor i escultor Rafel Romeu, dóna inici a la celebració extraordinària de la Festa Major de la Candelera

13/01/2014
Premsa

El president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, i l’alcalde de Calafell, Joan Olivella, acompanyats de la regidora de Cultura i Ensenyament de l’Ajuntament de Calafell, Sandra Suàrez, i d’altres regidors del consistori, van inaugurar dissabte, l’exposició “Evolució iconogràfica del les imatges de la Mare de Déu”, del pintor i escultor calafellenc Rafel Romeu. La inauguració d’aquesta exposició és el primer dels actes que es duen a terme amb motiu de la celebració extraordinària de la Festa Major de la Candelera, que tindrà lloc a Calafell al llarg del mes de febrer.

L’exposició, que es podrà visitar a l’Església de la Santa Creu de Calafell fins a final d’any, és un recorregut fotogràfic per les diverses maneres com s’ha representat la imatge de la Mare de Déu al llarg dels segles, des de l’època del Romànic fins a l’actualitat. Formen part d’aquesta exposició una seixantena d’imatges que Rafel Romeu ha fotografiat al llarg dels anys, i que es poden trobar en esglésies de Catalunya, d’Espanya i fins i tot de França. L’exposició també dedica un apartat especial a la Mare de Déu de la Cova. En aquest sentit es poden veure les quatre representacions de la Mare de Déu de la Cova que hi ha hagut a Calafell al llarg de la història, incloent la que va esculpir Rafel Romeu, seguint les indicacions d’un document de l’any 1657, i també la que es troba al Castell de Calafell, i a qui els calafellencs veneren actualment.

La delegació d’autoritats presents a la inauguració van fer un recorregut per l’exposició, guiats per les explicacions de Rafel Romeu. Posteriorment, Romeu va fer una conferència als assistents, durant la qual va explicar l’evolució iconogràfica que les imatges de la Mare de Déu han tingut al llarg de la història. El president de la Diputació, Josep Poblet, va alabar el contingut de l’exposició i va afirmar que “sempre hi ha d’haver un temps i un moment per a la cultura pròpia i nacional”. Així mateix, Poblet també va anunciar el compromís de la Diputació a col·laborar en els actes que es duran a terme amb motiu de la celebració extraordinària de la Festa Major de la Candelera a Calafell.

Enguany, com que la Candelera (2 de febrer) coincideix en diumenge, la festa major petita de Calafell té caràcter extraordinari, i per això s’ha fet una programació d’actes especial. En aquest sentit, l’alcalde de Calafell, Joan Olivella, va recordar que “fa més de 10 anys que no fem una celebració extraordinària de la Festa Major de la Candelera”, i per això els actes que es duran a terme durant el mes de febrer tindran una solemnitat especial.

Galeria d'imatges