El president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, inaugura la XXI Fira de la Terrissa i la Ceràmica

Fins al dia 4 de maig, un total de 88 artesans exposaran i vendran les seves obres a La Galera

01/05/2014
Promoció Econòmica
La Galera
Premsa
Josep Poblet, en un dels estands que es poden visitar a la fira

El president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, ha donat aquest matí el tret de sortida a l’Argila, la Fira de la Terrissa i la Ceràmica de la Galera, que se celebra fins al 4 de maig, i que enguany arriba a la 21ena edició. Acompanyat de l'alcalde del municipi, Ramon Muñoz; del president de l’Associació Cultural “Lo Cadub”, Francesc Gasulla, i de la resta de la corporació municipal, Poblet ha pogut visitar els 88 ceramistes que exposen i venen aquests dies atuells de ceràmica d'usos, formes i textures molt diverses pels carrers principals del municipi. A l’acte, hi han assistit també el vicepresident de representació territorial de la Diputació a les Terres de l’Ebre, Pere Panisello, els diputats de la Diputació de Tarragona Joan Josep Malràs i Àlvaro Gisbert, i nombroses autoritats de la zona.

L'edició d'enguany, a més de comptar amb artesans catalans i d'altres procedents de la resta de l'Estat espanyol, també n'ha atret del Marroc, Portugal i Alemanya, entre altres països. D'altra banda, Navarra i Polònia són la comunitat autònoma i el país convidats respectivament, motiu pel qual es poden conèixer de prop les tècniques i la història de la ceràmica feta en aquests territoris. De les activitats de la fira, cal destacar el taller Enfanga't a la fira, dedicat als infants, i les demostracions al torn de diferents participants a la Plaça del Mercat. A més, al Museu Terracota, s'hi pot contemplar l'exposició sobre la història de la terrissa i els terrissaires de la Galera i les peces seleccionades i guanyadores del IV Premi biennal de ceràmica Vila de la Galera.

Durant l'acte inaugural, el president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, ha qualificat la fira de la terrissa com a referència territorial i nacional per la seva qualitat, tot destacant que la Galera sap utilitzar i explotar els seus recursos, projectant-los arreu del país. A més, ha destacat el paper de les fires en la dinamització econòmica del municipi, ja que “podem fer del model del passat un model de vida pel futur, utilitzant les estratègies adequades”, ha afegit.

D'altra banda, l'alcalde d'aquest municipi del Montsià, Ramon Muñoz, ha agraït a la Diputació la seva col•laboració per fer possible aquesta fira, i en general “la sensibilitat i la complicitat de la institució amb els pobles petits”. Muñoz ha expressat la seva satisfacció per poder celebrar un any més aquest esdeveniment, “una fira consolidada i arrelada al nostre territori”.

Galeria d'imatges
  • Moment de la tallada de la cinta inaugural
  • Josep Poblet, durant el seu parlament inaugural