El projecte PECT TurisTIC en família de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre reuneix el seu Consell General

Els socis del projecte, coordinats per la Diputació de Tarragona, presenten els avenços en les operacions destinades a convertir la Costa Daurada i les Terres de l'Ebre en destinacions de referència pel turisme familiar

20/02/2020
Turisme
Tarragona
Comunicació
Consell General PECT TurisTIC en Família

El Museu d'Art Modern de la Diputació de Tarragona ha acollit aquest dimecres la reunió anual del principal òrgan de decisió del Projecte d’Especialització i Competitivitat Territorial (PECT) TurisTIC en família, que permet que 7 organismes públics i privats del territori treballin conjuntament per tal que les destinacions turístiques Costa Daurada i Terres de l’Ebre esdevinguin referents pel turisme familiar. El projecte, liderat per la Diputació de Tarragona, es va presentar públicament el mes de maig del 2018 i aquesta és la segona trobada del seu Consell General des d’aleshores, que acull els màxims representants de les entitats participants.

La trobada va estar presidida pel diputat de Projectes Europeus i Regió del Coneixement de la Diputació, Pere Granados i va comptar amb l'assistència de representants de les diferents entitats sòcies beneficiàries del projecte, cada una de les quals està al capdavant de com a mínim una de les operacions que el conformen. A la reunió també hi van assistir representants de les entitats participants no beneficiàries, és a dir, aquelles que tot i no coordinar cap de les operacions si que hi col·laboren. Així, entre els assistents a la reunió, cal destacar la presència de la diputada i alcaldessa de Cambrils, Camí Mendoza; el diputat i primer tinent d'alcalde de l'ajuntament de la Canonja, Salvador Ferré Budesca o l’alcalde de Montblanc, Josep Andreu, entre altres autoritats.

El PECT TurisTIC en família és un projecte de recerca i innovació que ha de marcar un abans i un després en el turisme de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre, un punt i a part en la seva definició i gestió com a destinacions turístiques familiars. D’aquesta manera, la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre es converteixen en un observatori i laboratori europeu de referència en tecnologies i tendències en turisme familiar.

Cofinançat per la Unió Europea, mitjançant el FEDER, PECT significa “Projecte d’Especialització i Competitivitat Territorial”, i en el cas del TurisTIC en família els socis beneficiaris són set: Diputació de Tarragona (que lidera el projecte), Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona (Costa Daurada i Terres de l’Ebre), Universitat Rovira i Virgili (Grup de recerca en nutrició funcional, oxidació i malaltia cardiovascular -NFOC Salut-), EURECAT Centre Tecnològic de Catalunya, Ajuntament de Montblanc, Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social (IPHES) i el Clúster de l’equipament de la llar i el contract CENFIM.

Sinergies entre socis

El projecte PECT TurisTIC en família promou, a través de la seva operació de Coordinació, que els tècnics a càrrec de les diferents operacions treballin de manera coordinada, facilitant la interacció entre ells. Així, disposen d’una plataforma online col·laborativa, on es comparteix documentació legal i administrativa, informació d’interès, a més d’altres eines de comunicació.

Aquesta manera de treballar vol incentivar sinergies entre els diferents socis i fomentar la creació de xarxa entre tots els agents públics i privats relacionats amb el turisme a la demarcació de Tarragona. D'aquesta manera, a través de les operacions del PECT TurisTIC es creen relacions que afavoreixen la consecució d'idees i solucions innovadores i creatives per als reptes del sector.

Galeria d'imatges
  • Consell General PECT Turístic en família