Inaugurat el Centre Pau Casals de Prada de Conflent, amb la col·laboració de la Diputació de Tarragona

Es tracta d'un projecte impulsat per la Universitat Catalana d'Estiu, en el qual s'han implicat diverses administracions públiques de diferents estats

10/04/2015
Premsa
Moment de la inauguració del Centre Pau Casals

La Diputació de Tarragona ha col·laborat en la construcció del Centre Pau Casals, un projecte impulsat per la Universitat Catalana d’Estiu, en què han participat administracions públiques de diferents estats i que ha rebut el suport del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER), de la Unió Europea a través dels programes INTERREG III a França-Espanya 2000-2006 i el Programa Operatiu de Cooperació Transfronterera Espanya-França-Andorra (POCTEFA) 2007-2013.

Aquest nou equipament, que es va inaugurar ahir, és un exemple d’implicació d’administracions públiques diverses en la construcció del projecte europeu. Hi ha participat la Generalitat de Catalunya, les diputacions de Barcelona, Lleida, Girona i Tarragona, els consells insulars de Mallorca i Eivissa, el Consell Regional del Llenguadoc-Rosselló, el Consell General del Pirineu Oriental, la vila de Prada i el Govern d’Andorra.

També cal destacar que el nou centre és un conjunt de tres edificis mediambientalment sostenibles. Dos destinats a dormitoris i un altre de polivalent destinat a aules, biblioteca, cuina, menjador, recepció, sales de reunions, de jocs etc. Així doncs, els dos edificis de nova planta, construïts en la primera fase de les obres, a més dels aïllaments tèrmics contemplats en la construcció, funcionen amb geotèrmia.

El Centre Pau Casals ofereix 86 places repartides en 24 habitacions, amb un jardí de 5.000 metres quadrats, una biblioteca, dues grans aules, una gran sala d’estar i recepció. I tot al peu mateix del Canigó, un dels símbols de l’entesa entre els dos vessants de la frontera.

Durant l'acte, el conseller de la Presidència, Francesc Homs, ha qualificat de "pas molt important de cara al projecte que representa Prada", però també "per al conjunt del que pot ser per la nostra Europa que volem construir". El portaveu del Govern ha subratllat també la importància de l’esperit de col·laboració del conjunt de les administracions que han fet possible el nou centre.

Galeria d'imatges