Josep Poblet destaca el dinamisme del món sardanista en l'acte de proclamació de Montblanc com a Capital de la Sardana 2018

El pregó del president de la Diputació de Tarragona obre tot un any d'activitats culturals i festives a l'entorn d'aquesta tradició

17/03/2018
Montblanc
Comunicació
Els representants institucionals, a punt d'inaugurar el Monument a la Sardana

Montblanc ja és oficialment Capital de la Sardana 2018. L'acte protocol·lari que dona inici a tot un any d'actes culturals i festius a l'entorn d'aquesta tradició s'ha celebrat aquest dissabte al migdia a l'antiga església de Sant Francesc. El pregó d'obertura ha anat a càrrec del president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, qui ha destacat el dinamisme del món sardanista en l'actualitat, alhora que ha apostat per la innovació dins la tradició per tal d'atraure nous públics.

Josep Poblet també s'ha referit al "tàndem perfecte" que formen Montblanc i la sardana, "dos elements patrimonials que representen una part irrenunciable de l'essència catalana", així com a "l'excel·lent tasca que du a terme la Confederació Sardanista de Catalunya per impulsar aquesta tradició any rere any". Abans d'acabar, el president de la Diputació ha refermat el suport de la institució a aquesta efemèride i al món sardanista en general.

L'acte protocol·lari s'ha iniciat amb la lectura de l'acta de proclamació de Montblanc com a Capital de la Sardana i la felicitació del president Carles Puigdemont a través d'un vídeo. Així mateix, hi han participat l'alcalde de Montblanc, Josep Andreu; el director territorial de Cultura de la Generalitat, Jordi Agràs; el president del Consell Comarcal de la Conca de Barberà, Francesc Benet; el diputat de Cultura de la Diputació, Joan Olivella; el president de la Confederació Sardanista de Catalunya, Joaquim Rucabado; el coordinador de la Capital de la Sardana, Victor Sallés, i el president del Grup Sardanista de Montblanc, Ramon Requesens. També hi ha estat present Marta Felip, alcaldessa de Figueres, anterior capital sardanista, la qual ha lliurat a l'alcalde montblanquí la bandera de Capital Catalana de la Sardana.

Com a colofó a l'acte, s'ha estrenat la sardana 'Montblanc, capital de la sardana', d'Alfred Abad, que ha estat interpretada per la Cobla Ciutat de Girona, dirigida per Jesús Ventura, i finalment s'ha inaugurat el Monument a la Sardana, a la plaça de Sant Francesc. En aquest acte d'inici de la capitalitat sardanista de Montblanc s'ha recordat els polítics catalans empresonats a Madrid i també als que són fora del país, els quals han estat presents als parlaments institucionals i també simbòlicament en una fila zero amb les cadires buides.

Etiqueta:
Galeria d'imatges