Josep Poblet dóna el tret de sortida a la XVII Fira d'Artesania i Turisme de Tivenys

14/10/2013
Premsa

El president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, ha estat l'encarregat d'inaugurar oficialment la XVII Fira d'Artesania i Turisme de Tivenys, que ha omplert el municipi d'activitats ben diverses durant tot el cap de setmana. Acompanyat de l'alcaldessa i diputada, Maria José Beltran; de l’alcalde de Tortosa, Ferren Bel; del president del Consell Comarcal del Baix Ebre, Lluís Soler; del vicepresident de la Diputació Pere Panisello, de membres de la corporació municipal, i davant de nombrosos veïns, Josep Poblet va tallar la cinta inaugural del certamen i, seguidament, va fer un recorregut per tots i cadascun de la quarantena d’estands que omplien el recinte firal.

Josep Poblet va destacar que iniciatives com aquesta promouen la dinamització de tot el territori i el posen en valor, tot difonent part del seu patrimoni cultural a tots els visitants. D'aquesta manera, va afegir que aquests tipus de fires s'han convertit en eines molt importants de difusió turística, que contribueixen al coneixement dels nostres municipis i comarques arreu. Finalment, el president de la Diputació va desitjar que aquest certamen fos un èxit, i que el resultat es correspongués amb l’esforç realitzat.

Durant l'acte, l'alcaldessa de Tivenys, Maria José Beltran, va destacar que cada edició que tira endavant posa de manifest que “s'està enfortint any rere any”, sempre amb l'objectiu de fomentar l'increment de visitants al municipi i, per tant, la seva potenciació turística. Per a l’alcaldessa, la Fira d’Artesania i Turisme de Tivenys “està consolidada” i “és el mirall de l’activitat de la població”.

La fira va néixer amb la idea de fomentar i donar a conèixer l’artesania del municipi, com els productes de guarnició dels cavalls i d’altres elaborats amb cuir. Malgrat això, des de fa uns anys, es complementa amb l’anomenada Fira de les Tradicions, a través de la qual es rememoren oficis típics del poble, que s’hi representen i s’hi reviuen tal com es feien en èpoques anteriors, quan gairebé no existia la industrialització.

La XVII edició de la Fira d'Artesania i Turisme ha omplert Tivenys amb tot tipus d'activitats: futbol, dibuix, demostracions de pauma, trobades de puntaires i de jotes, etc. A més, en aquesta dissetena edició s'ha ensenyat com s'elaborava el vi anys enrere.

Galeria d'imatges