Josep Poblet inaugura el consultori mèdic de Vilaplana

El nou equipament s'ha construït amb un ajut del Pla d'Acció Municipal de la Diputació de Tarragona

23/03/2015
Infraestructures
Vilaplana
Premsa
Josep Poblet, durant l'acte inaugural

El president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, ha inaugurat el consultori mèdic de Vilaplana, una obra finançada a través d'un ajut de 156.475,20 euros del Pla d'Acció Municipal de la Diputació, que suposa el 95% del cost total de l'obra. El nou equipament dóna resposta a una llarga reivindicació dels veïns del municipi, que veuen d'aquesta manera com ha incrementat la seva qualitat assistencial.

Josep Poblet ha descobert la placa commemorativa, acompanyat de l'alcalde del municipi, Tomàs Bigorra; el director dels Serveis Territorials de Salut a Tarragona, Josep Mercadé, i el metge del consultori local, Josep Sabaté. A l'acte també hi han assistit el director d'Atenció Primària de l'ICS al Camp de Tarragona i Terres de l'Ebre, Daniel Ferre-Vidal; el director de l'EAP Les Borges del Camp, Carles García, i l'infermer del consultori local, Josep Maria Duran, així com altres autoritats del territori.

Durant l'acte inaugural, Josep Poblet ha recordat que la principal funció de la Diputació és ajudar al màxim els municipis petits, per tal que puguin oferir als seus ciutadans uns serveis "de qualitat", tot ressaltant que durant el mandat que ara s'acaba, s'hauran destinat més de 80 milions d'euros al món local. A més, Poblet ha destacat l'entesa entre Ajuntament, Diputació i Generalitat, que ha fet possible aquest projecte.

D'altra banda, l'alcalde, Tomàs Bigorra, ha ressaltat que aquest consultori és el resultat d'un llarg procés que es va iniciar el 2009, el qual ha permès adaptar les antigues instal·lacions a la normativa i disposar d'un espai "adequat a les nostres necessitats". "Avui és un dia molt important per Vilaplana", ha afirmat. En aquest sentit, ha agraït a la Diputació de Tarragona la seva aportació a través del Pla d'Acció Municipal, sense la qual aquest equipament no hagués estat possible. A més, Bigorra ha ressaltat l'ajuda que la Diputació presta al municipi en diferents àmbits.

El director dels Serveis Territorials de Salut a Tarragona, Josep Mercadé, ha expressat la seva satisfacció perquè "avui és un dia important per a la salut", tot ressaltant que "la sanitat comença aquí, amb la proximitat amb les persones". Finalment, el metge del consultori local, Josep Sabaté, ha agraït a les institucions que han fet possible aquestes noves instal·lacions, que milloren el servei ofert a les persones i les condicions de treball per als professionals del centre.

Etiqueta:
Inauguracions
Galeria d'imatges
  • El president de la Diputació, signant el llibre d'honor a l'Ajuntament
  • El nou consultori mèdic s'ha construït amb un ajut del PAM
  • Poblet i Bigorra, entrant al nou consultori
  • Durant la visita a les instal·lacions
  • Moment de la descoberta de la placa