Josep Poblet, pregoner de la Festa Major de Bonastre

Des del balcó de l’Ajuntament va donar el tret de sortida als actes organitzats amb motiu de Santa Magdalena.

23/07/2012

El president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, ha estat l’encarregat de donar el tret de sortida a la Festa Major de Bonastre d’enguany. Acompanyat del diputat i alcalde de El Vendrell, Benet Jané i de l’alcalde del municipi, David Godall, va pronunciar divendres al vespre unes paraules des del balcó de l’Ajuntament, destacant les particularitats locals de Bonastre, que contribueixen a “construir una consciència global de país”, va afirmar.

A l’acte, van estar presents també membres de la corporació municipal, presidents de les entitats de la població i alcaldes de les poblacions veïnes de la comarca del Baix Penedès. A més, nombrosos veïns no es van voler perdre l’inici de les festes, materialitzat amb l’encesa de la traca de festa major i l’inici de la cercavila de foc a la plaça, tot just finalitzat el pregó. L’acte inaugural de la festa va finalitzar amb un correfoc pels carrers de la població a càrrec dels Aguilots de Bonastre i del Grup de Diables de Llorenç del Penedès.

Durant la seva intervenció, Josep Poblet va posar de manifest que la festa major és “temps d’esbarjo i de descans”, però “també ha de ser un temps de reflexió sobre el moment i la societat”. A més, va destacar la relació del municipi amb les figures de Josep Maria Jujol –present al baptisteri i el sagrari de l’església- i del mossèn Josep Sanabre –amb estudis de gran rigor i capacitat analítica- sobre el segle XVII. Finalment, va encoratjar els veïns a mantenir viva la història i el caràcter del poble.

Els actes organitzats amb motiu de la Festa Major de Bonastre, en honor a Santa Magdalena, que se celebra diumenge, 22 de juliol, s’allarguen fins al 23 de juliol. Durant aquests dies, s’ha pogut gaudir d’un ampli ventall d’activitats dirigides a tots els públics, com la festa del pa beneït, la festa de l’escuma, balls, la sindriada popular i l’espectacle de màgia, entre altres.

Galeria d'imatges