Josep Poblet ressalta el valor turístic i cultural dels productes agroalimentaris locals, durant l'obertura de la Fira de la Mel i l'Oli del Perelló

El president de la Diputació referma el suport de la institució a la promoció econòmica dels municipis.

25/04/2012
Visita als estands

El president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, ha inaugurat aquest dissabte al matí al Perelló la 130 edició de la Fira de la Mel i l’Oli (Firabril) 2012, una mostra dedicada als productes alimentaris que es podrà visitar en aquest municipi del Baix Ebre fins aquest diumenge. La mel i l’oli que es produeixen al Perelló són els protagonistes del certamen, on es presenten les diferents varietats d’aquests dos productes, a més dels seus derivats. Firabril compta amb 70 stands i 100 parades exteriors, en una superfície de 10.000 m2.

En el seu parlament d’obertura, Josep Poblet ha defensat la necessitat de vincular els sectors primari i terciari, mitjançant iniciatives que –com és el cas de Firabril– comercialitzin i posin en valor els productes agroalimentaris locals amb el turisme i, en definitiva, amb l’economia. “Al nostre territori abunden productes de gran qualitat que són millors que els mateixos que es fan en altres parts del món; no ens podem distreure”. El president de la Diputació també ha afirmat que “ens hem de creure allò que som i allò que volem ser”, al mateix temps que ha destacat el valor cultural i de país que representen els productes locals. Josep Poblet ha recordat que la Diputació de Tarragona acaba d’editar un monogràfic sobre la mel del perelló i també d’Arnes, com a una de les múltiples mostres de la col·laboració que la institució presta als municipis i al conjunt del territori.

Poblet ha visitat els estands de Firabril acompanyat de l’alcalde del Perelló, Ferran Cid, i de diversos membres de la corporació municipal. També els han acompanyat el president del Consell Comarcal del Baix Ebre, Lluís Solé; el delegat del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat a les Terres de l’Ebre, Josep Pere Vidal; l’alcalde de l’Ametlla de Mar, Andreu Martí, i altres representants del món local i de les entitats del municipi.

L’alcalde del Perelló, Ferran Cid, ha destacat “la importància de la mel al nostre territori”, tot assegurant que es tracta d’un dels productes que millor es comercialitzen al Perelló, i que, a més a més, s’exporta internacionalment. De fet, aquest municipi és el primer productor de mel de Catalunya, amb 44 explotacions apícoles, i a banda d’exportar el producte a tot Europa, actualment també estan exportant a la Xina.

La Fira de la Mel i l'Oli data del segle XVII i, tot i ser una mostra eminentment agrícola en els seus orígens, en els darrers anys s'ha convertit en una de les fires multisectorials més importants de les Terres de l'Ebre, on es promocionen els serveis, els comerços i els productes típics del municipi del Perelló. Firabril incrementa any rere any el nombre de visitants.

La Diputació edita un opuscle sobre la mel d’Arnes i del Perelló

La Diputació de Tarragona, a través del seu Patronat de Turisme a les Terres de l’Ebre, acaba d’editar l’opuscle La mel a taula, Arnes i el Perelló. Una publicació monogràfica que, a més d’incloure informació sobre les propietats nutricionals i organolèptiques de la mel, conté dades històriques sobre aquest aliment, i en repassa les varietats i la conservació. L’opuscle també aporta informació sobre l’art de l’apicultura i un pràctic receptari, elaborat amb la col·laboració de nou restaurants dels municipis d’Arnes i del Perelló. El monogràfic es va presentar fa uns dies a l’Ajuntament del Perelló.

El Patronat de Turisme de la Diputació a les Terres de l’Ebre ha editat 4.000 exemplars d’aquest monogràfic, que està disponible en tres idiomes: català, castellà i anglès. La publicació, que es començarà a distribuir enguany entre patronats i oficines de turisme, premsa especialitzada, i operadors turístics especialitzats, també es podrà descarregar a la web del Patronat: www.terresdelebre.travel

Galeria d'imatges