L' "Universus" creatiu de l'artista visual tarragonina Rosa Ciurana, al Palau Bofarull de la Diputació a Reus

El vicepresident primer de la institució, Albert Vallvé, ha inaugurat l’exposició de l’autora

08/11/2014
Reus
Premsa
Ciurana, Vallvé i Casas, durant la presentació de la mostra

El Palau Bofarull de la Diputació acull, fins al proper 13 de desembre, l'exposició Universus, amb obres de l'artista visual tarragonina Rosa Ciurana i Chorto. El vicepresident primer de la Diputació de Tarragona, Albert Vallvé, ha obert oficialment la mostra, acompanyat de l’autora i de la responsable de l’àrea de Cultura de la institució supramunicipal, Pilar Casas. En el seu parlament, Vallvé ha destacat la força que transmeten les creacions de Ciurana, de la qual ha ressaltat també la seva implicació en la promoció de la cultura a la ciutat de Tarragona, especialment al nuci antic.

A través de la pintura i de l’objecte escultòric, Ciurana elabora una tesi estètica al voltant de la filosofia científica i les preguntes que planteja sobre la creació de l'univers: "Aquesta mostra transita entre el contingut abstracte de les imatges i l'objecte concret, símbol del desig que sustenta la vida i l'univers creatiu de l'artista", assenyala l'artista visual multimèdia Lídia Porcar en els textos promocionals de l’exposició Universus.

Rosa Ciurana es va formar en l’art de la Pintura al Mur a l’Escola d’Art i Disseny de la Diputació a Tarragona, i és graduada per la Llotja de Barcelona. Les seves obres estan treballades amb textures, materials diversos i tècniques diferents, com el collage, el gravat o la pintura i sovint s’allunya de la tela per investigar conceptes a través d’instal•lacions.

Universus es pot visitar de dimarts a dissabte, d’11:00 h a 13:00 h i de 17:00 h a 20:00 h, al Palau Bofarull de la Diputació a Reus, al carrer de Llovera, 15. (www.dipta.cat/exposicions).

Galeria d'imatges
  • Vallvé, durant la seva intervenció
  • Públic asistent
  • Una de les obres de l'exposició