La Diputació de Tarragona afronta nous reptes en el mandat 2014-2016 de l’Arc Llatí

La institució n'ocuparà la vicepresidència en aquest període, juntament amb el Conseil Général de l'Aude, segons s'ha decidit en l'Assemblea General de l'entitat, a Carcasona

10/07/2014
Carcassona
Un moment de la trobada, a la seu del Conseil Général de l’Aude

El Conseil Général de l’Aude, a Carcassona, ha acollit, els dies 8 i 9 de juliol, la XIII Assemblea General de l'Arc Llatí. La reunió anual de la xarxa ha estat un espai de trobada per tal de fer balanç de l’activitat duta a terme en el mandat 2011-2014, renovar els càrrecs dels representants de l'Associació i debatre sobre les accions futures de l'Arc Llatí en el període 2014-2016. A la trobada ha participat el diputat delegat de Recursos Humans, Ocupació i Promoció Econòmica de la Diputació de Tarragona, Joan Josep Malràs.

En aquest nou mandat, la Diputació de Tarragona ocuparà la vicepresidència de l’entitat, conjuntament amb el Conseil Général de l’Aude, i la presidència recau en la Provincia della Spezia. El Consell d’Administració també està format per un secretari, la Provincia di Viterbo; un tresorer, la Diputació de Barcelona, i els presidents de les Comissions Temàtiques, que recauen en el Conseil Général de la Haute Corse per a la Comissió de Cohesió Social; la Diputació de Lleida per a la de Cohesió Territorial; la Diputación de Jaén per a la de Cohesió Econòmica i la Provincia di Viterbo per a la de Cooperació a la Mediterrània. A més, la Provincia di Nuoro s'ocuparà de la Comissió Ad-hoc de Turisme, i la Diputación de Huesca de la Comissió ad-hoc de Muntanya.

La Diputació de Tarragona, a través de l'àrea de Recursos Humans, Ocupació i Promoció Econòmica, ha estat present a l’Arc Llatí des dels seus inicis, l'any 2001, i va ser ocupar la vicepresidència de la Comissió Temàtica de Cultura l’any 2004. Els darrers tres anys ha ocupar la presidència de la Comissió Econòmica, treballant intensivament amb la finalitat d’afavorir el desenvolupament econòmic local i creant sinergies amb els agents socioeconòmics del territori i els socis de la xarxa. En aquest marc, ha desenvolupat projectes en temàtiques com la col·laboració público-privada i la sostenibilitat en el sector turístic; l’anàlisi dels serveis de transport de persones en les zones rurals i de la logística i el transport de mercaderies; els centres d’innovació; la restauració del patrimoni cultural de les entitats locals, o la prevenció d’incendis.

L’Assemblea General de l’Arc Llatí també ha tractat altres temes com el paper de lobby de les administracions de tercer nivell per a la cohesió territorial. L’Arc Llatí  defensa des de fa anys el rol dels ens intermedis i referma el seu paper en la gestió de determinats serveis a la persona, al desenvolupament de l’economia local i a les polítiques socials.

Etiqueta:
Ocupació