La Diputació de Tarragona contribueix a la prevenció d'incendis forestals al Parc Natural de la Serra del Montsant

La institució supramunicipal ha signat un conveni amb la Mancomunitat que gestiona aquest espai

15/01/2013

La Diputació de Tarragona ha signat un any més un conveni de col·laboració amb la Mancomunitat de Municipis del Parc Natural de la Serra de Montsant per contribuir a la prevenció i extinció d’incendis forestals en aquest espai natural. Concretament, l’actuació subvencionada en aquest acord, impulsat des de la Unitat de Medi Ambient, Salut Pública i Territori del Servei d’Assistència Municipal de la institució intercomarcal, és l’adquisició de material per realitzar tasques de prevenció i extinció d’incendis per tal de dotar al personal de la brigada del Parc Natural del Montsant del material adequat des del punt de vista tècnic i de seguretat.

Aquest acord respon a la voluntat de la Diputació de Tarragona de vetllar per la conservació del territori del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre. Per aquest motiu té entre les seves prioritats reduir aquest risc i actuar per la prevenció d’aquests incendis forestals, ja que la meitat del nostre territori està cobert per boscos i bosquines i, per tant, és molt vulnerable a patir incendis.

L’àmbit de la Mancomunitat de Municipis del Parc Natural de la Serra de Montsant integra les poblacions de la Bisbal de Falset, Cabacés, Cornudella de Montsant, la Figuera, Margalef, la Morera de Montsant, Ulldemolins, la Vilella Alta i la Vilella Baixa. Aquesta extensió geogràfica forma part de la Xarxa Natura 2000 i de diversos espais inclosos al PEIN (Pla d’Espais d’Interès Natural) de Catalunya.

Es tracta d’una zona d’alt valor natural i paisatgístic, caracteritzada per una vegetació típicament mediterrània, amb influència submediterrània i eurosiberiana. El fullatge principal es reparteix entre l’alzinar amb marfull i el carrascar, que predominen en la major part de l’espai, i la roureda seca que apareix als fondals més humits i als nivells superiors de la serra.

Pel que fa a la fauna, el Parc Natural de la Serra de Montsant s’associa a un dels poblaments més rics de Catalunya. La gran varietat d’ambients permet l’establiment d’una diversitat d’espècies d’elevat interès no només per la seva abundància, sinó per tractar-se d’animals endèmics o molt rars per la fauna catalana.

Galeria d'imatges