La Diputació de Tarragona dóna suport a la Fira de l'Auberge de Benissanet

El president de la institució supramunicipal, Josep Poblet, inaugura el certamen agroalimentari i el nou pou d'aigua potable del municipi

13/07/2014
Promoció Econòmica
Benissanet
Premsa
Visita a l'espai firal

La Diputació de Tarragona fa costat al sector dels productes agroalimentaris, en aquest cas al préssec o auberge, la nectarina i altres tipus de fruita dolça que es conreen a Benissanet, a la Ribera d'Ebre. El president de la institució supramunicipal, Josep Poblet, ha inaugurat aquest diumenge al matí una nova edició de la Fira de l'Auberge de Benissanet, una mostra que acull 35 parades dedicades a la fruita dolça, la gastronomia del territori i a l'artesania. Poblet també ha inaugurat el nou pou d'aigua potable del municipi, les obres del qual s'han dut a terme amb l'ajut econòmic de la Diputació.

Josep Poblet s'ha referit a l'excel•lent qualitat de l’auberge –amb 70 varietats- i dels altres tipus de fruita dolça que es fa al municipi i al conjunt de la comarca, al mateix temps que ha destacat la contribució de fires com la de Benissanet a la promoció dels productes agroalimentaris del territori i a la dinamització del comerç i el turisme. Poblet ha inaugurat la fira acompanyat de l'alcalde de Benissanet, Francesc Xavier Arbó; d'altres representants de la corporació municipal; del president del Consell Comarcal de la Ribera d'Ebre, Jordi Jardí; de l'alcalde de Móra d'Ebre i diputat de la Diputació, Joan Piñol; del director dels serveis Territorials d'Agricultura de les Terres de l'Ebre, Pere Vidal; de representants d'entitats de la població, i d'alcaldes de municipis veïns.

Nou pou d'aigua potable

Josep Poblet ha visitat els diferents estands de la fira, i també ha inaugurat oficialment les instal•lacions del nou pou d'aigua potable de la població, remodelat amb el suport de la Diputació de Tarragona. Respecte a aquesta obra, sufragada a través del Pla d’Acció Municipal (PAM) de la Diputació, el president de la institució supramunicipal ha destacat la importància que els municipis es dotin dels recursos hídrics necessaris per afrontar el present i el futur: “On hi ha aigua hi ha vida”, ha indicat. Poblet també ha destacat el creixement de la dotació del PAM en els darrers anys al conjunt de les Terres de l’Ebre i el Camp de Tarragona, i ha refermat el compromís de la Diputació de continuar donant suport als municipis, en especial els petits, per tal que puguin cobrir les necessitats bàsiques i garantir les oportunitats i la qualitat de vida de la població. L'alcalde de Benissanet ha agraït al president de la institució el seu suport a aquesta obra i a la fira de l'Auberge.

Galeria d'imatges
  • Inauguració del pou
  • El nou pou
  • Josep Poblet ha lloat la banda municipal de musica