La Diputació de Tarragona impulsa una nova edició del Festival de Santes Creus, una cita musical i solidària amb tres concerts al juliol

Juntament amb la Generalitat i la Fundació Música Solidària, entre altres col·laboradors

23/05/2018
Aiguamúrcia
Comunicació
El Palau de la Diputació ha acollit la presentació del programa i les novetats del festival

El Reial Monestir de Santes Creus tornarà a ser, el proper juliol, l’escenari d’un cicle de concerts de música clàssica. La Diputació de Tarragona, el Departament de Cultura de la Generalitat i la Fundació Música Solidària impulsen aquest festival que uneix música, solidaritat i compromís amb les persones i el territori. El programa consta de tres concerts, els beneficis dels quals es destinaran a finalitats solidàries, especialment als programes que realitzen tasques d’orientació i suport als malalts de càncer i a les seves famílies, a través de la Lliga contra el càncer de les comarques de Tarragona i les Terres de l'Ebre.

El concert inaugural (7 de juliol) oferirà una selecció dels grans cors i àries del Messies de Haendel i de les Passions de Bach, amb l’Orquestra del Festival de Santes Creus dirigida pel mestre Comellas, el Cor Montserrat dirigit per Rosa M. Ribera i diferents solistes. El segon (14 de juliol) serà un concert amb dues obres imprescindibles del repertori cambrístic: el quintet per a clarinet de Mozart, considerada una de les obres més excelses del compositor, i l’enlluernador quintet per a piano 'La truita' de Schubert. El concert de cloenda (21 de juliol) estarà íntegrament dedicat a la música de Mozart, un altre concert simfònic on podrem escoltar el cinquè concert per a violí i orquestra i la simfonia en do major núm. 41 'Júpiter', l’última que va escriure Mozart.

El Festival de Santes Creus aposta un cop més pels músics del país. Els solistes seran la soprano Maria Mateu, la contralt Marisa Roca, la violinista Maria Florea, el clarinetista Tolo Genestar, el grup de solistes de l’Orquestra del Festival i la pianista Alba Ventura. Com a novetat en l’edició d’enguany, gràcies a un conveni amb la regidoria de Comerç i Turisme de Valls, s'incorpoa amb la compra de l’entrada una visita guiada al campanar de l’església de Sant Joan de Valls (el més alt de totes les esglésies parroquials de Catalunya) i un tast de vins D.O. Tarragona.

La presentació pública del programa i les novetats del concert s'ha dut a terme aquest matí al Palau de la Diputació de Tarragona, en un acte amb la participació de Joan Olivella, diputat de Cultura d'aquesta institució; Assumpta Esquís, representant de l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural; Joana Carrasco, vicepresidenta de la Lliga Contra el Càncer de les Comarques de Tarragona i de les Terres de l'Ebre; David Ortega, director de la Lliga; Gonçal Comellas, president de la Fundació Música Solidària; Albert Flotats, director del festival i patró de la Fundació Música Solidària, i Fina Bartolí, alcaldessa d'Aiguamúrcia, municipi al qual pertany el monestir de Santes Creus.

Nascut als anys setanta del segle vint, el Festival de Música de Santes Creus es va reprendre l'any passat després d'anys sense celebrar-se. Ara torna amb força amb l'objectiu d'esdevenir novament un referent en música i cultura a la demarcació de Tarragona.

Etiqueta:
Galeria d'imatges