La Diputació de Tarragona millora la connexió viària entre Bítem i Tortosa

Josep Poblet va tallar ahir la cinta inaugural, en el marc dels actes organitzats per a la Festa Major en commemoració dels 300 anys de la proclamació de la Mare de Déu de l'Oliva

22/09/2014
Xarxa Viària
Premsa
Josep Poblet va tallar la cinta inaugural

El president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, va inaugurar ahir el condicionament de la carretera de Tortosa a Bítem (T-301), una infraestructura arranjada per la institució, amb una inversió total de gairebé 1,5 milions d'euros. L'acte es va celebrar, en el marc de la Festa Major del municipi, coincidint amb la commemoració dels 300 anys de la proclamació de la Mare de Déu de l'Oliva com a patrona del municipi.

Poblet va tallar la cinta inaugural de la carretera, acompanyat de l'alcalde de Tortosa, Ferran Bel; del president de l'EMD de Bítem, Josep Cugat i membres de les dues corporacions locals. A més, hi van participar el vicepresident de representació territorial de la Diputació a les Terres de l'Ebre, Pere Panisello, i els diputats Joan Josep Malràs i Maria José Beltran, així com altres autoritats territorials.

Durant les intervencions, i després de l'explicació en detall de les obres realitzades, el president de l'EMD de Bítem, Josep Cugat, es va mostrar satisfet perquè "aquestes obres posen fi a una llarga reivindicació de la gent del municipi", i va agrair a la Diputació de Tarragona i al seu president el compromís amb els municipis petits d'arreu del territori.

D'altra banda, el president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, va ressaltar que aquestes obres han comportat una gran millora per a la seguretat viària perquè s'han modificat els revolts perillosos de l'antic traçat, les irregularitats de l'antic paviment i les seccions transversals insuficients, però també "és una actuació que promou l'augment de l'economia productiva d'aquests municipis". "Aquesta actuació té retorn econòmic", va afirmar Poblet.

Finalment, l'alcalde de Tortosa, Ferran Bel, va agrair a la Diputació "la sensibilitat i la diligència vers els municipis i els ciutadans", ja que les inversions, per petites que siguin, milloren la qualitat de vida dels veïns, va afegir.

Seguidament, Poblet i la resta d'autoritats van desplaçar-se a l'Església, temple parroquial que enguany celebra el 50è aniversari, on es va celebrar la solemne Eucaristia a la Mare de Déu de l'Oliva, oficiada pel Sr. Bisbe de la diòcesi, Enrique Benavent. Els actes de commemoració es van cloure amb una processó pels carrers del poble, un espectacle pirotècnic i un pastís d'aniversari dels 300 anys de devoció de la Verge.

L'obra
El Servei d'Assistència al Territori de la Diputació de Tarragona ha estat l'encarregat de la redacció del projecte i la direcció de les obres.

Les obres han consistit han el condicionament de tres trams de la carretera T-301 de Tortosa a Benifallet, entre els nuclis de Tortosa i Bítem. En concret, s'ha millorat el traçat, s'ha ampliat la carretera per un o ambdós costats fins als 7 metres de calçada i vorals d'1 metre en una longitud total de condicionament de 1.922 m. A la resta dels trams on no s'ha realitzat el condicionament s'ha fet un reforç de ferm en una longitud total de 2.187 m.

A més, s'ha millorat el drenatge longitudinal i transversal amb la construcció d'una cuneta transitable i d'un col·lector aconduir les aigües superficials de la carretera fins al riu Ebre. També s'ha ampliat el pont del pk 2+960 amb la mateixa estructura existent amb una ampliació de 4,32 m d'estreps, llosa i 2 bigues prefabricades. S'ha substituït la barana a ambdós costats i s'ha prolongat el tub del desguàs del canal de l'Esquerra de l'Ebre al barranc dels Estrets. Finalment s'han reposat els accessos a les finques i camins i els serveis afectats, i s'ha implantat la senyalització horitzontal i vertical, i la barrera de seguretat necessària.

Galeria d'imatges
  • Les obres han millorat prop de 4 km de carretera