La Diputació destinarà més de 8,6 M € a instal·lacions i equipaments dels Jocs Mediterranis Tarragona 2017

Aquesta col·laboració s'inicia aquest mateix any 2014 amb una primera aportació de 6 M €

31/10/2014
Esport
Tarragona
Premsa
La Tarraco Arena Plaça, propietat de la Diputació, serà un dels escenaris dels Jocs

La Diputació de Tarragona col·laborarà amb l'organització dels XVII Jocs Mediterranis Tarragona 2017 mitjançant aportacions econòmiques als municipis que acolliran alguna de les disciplines esportives d'aquest esdeveniment. Així ho estableix el Protocol d'Intencions per a la celebració dels jocs aprovat aquest divendres pel Ple de la Diputació. Segons aquest Protocol, la Diputació aportarà fins a un total de 8.695.564 € per a l'adequació de les diferents seus, una xifra que es destinarà a la construcció i/o adequació de les instal·lacions i equipaments d'acord amb les previsions del Pla Director dels Jocs. Un cop ja ha estat aprovat per la Diputació, aquest protocol se signarà amb l'Ajuntament de Tarragona.

Els beneficiaris de les aportacions de la Diputació seran la seu principal dels Jocs, la ciutat de Tarragona, que rebrà 2.662.000 €, i els tretze municipis que en seran subseus: Constantí, la Selva del Camp, Calafell, la Pobla de Mafumet, Vila-seca, Altafulla, el Vendrell, Reus, Valls, Cambrils, Salou, el Morell i Torredembarra. La Diputació signarà convenis especialitzats amb cadascun dels ajuntaments, amb unes bases comunes, i pagarà contra certificacions d'obra fins al màxim establert. Els diferents projectes els redactaran i executaran els ajuntaments beneficiaris. D'altra banda, es crearà una comissió mixta de seguiment de l'execució de les obres, formada per tècnics de la Diputació i de l'Ajuntament de Tarragona. Aquesta col·laboració de la Diputació amb els Jocs s'inicia aquest mateix any 2014 amb una primera aportació de 6 M €. La resta es distribuirà durant els exercicis 2015, 2016 i 2017.

El president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, ha destacat avui la importància d'aquesta aportació econòmica per als Jocs Mediterranis 2017, una cita que, segons ha afegit, esdevindrà un revulsiu econòmic i social per al conjunt del territori: "La celebració d'un esdeveniment internacional de gran magnitud ha d'impactar positivament en la generació d'ocupació i riquesa, la promoció internacional i el desenvolupament econòmic del nostre territori i del conjunt del país". Josep Poblet també ha destacat la col·laboració de la institució que presideix en altres aspectes dels Jocs, com és la utilització de la Tarraco Arena Plaça per a alguns dels tornejos que es disputaran en el marc d'aquest magne esdeveniment esportiu i social.

Més de 8,6 M € per a instal·lacions i equipaments dels Jocs Mediterranis Tarragona 2017
Galeria d'imatges