La Diputació i l'Obra Social "la Caixa" promouen la millora de franges de protecció contra incendis al voltant d'urbanitzacions del Baix Penedès

L’actuació s’emmarca dins el conveni de col·laboració per a la preservació dels espais naturals de la demarcació.

09/01/2013

Els treballs, que ha dut a terme la Fundació Santa Teresa del Vendrell en els termes municipals de Cunit i Calafell, han tingut com a objectiu la millora de la seguretat en zones boscoses habitades. L’actuació s’emmarca dins el conveni de col·laboració entre l’Obra Social “la Caixa” i la Diputació de Tarragona per a la preservació dels espais naturals de la demarcació.

El projecte ha combinat dos dels objectius prioritaris de l’acord de col·laboració: d’una banda, la integració laboral de persones en risc d’exclusió, i de l’altre, la conservació del medi ambient en una zona amb risc d’incendis forestals. En total s’ha actuat en una superfície de 58.000 metres quadrats.

Els treballs de recuperació els ha portat a terme una brigada de quatre operaris forestals amb discapacitat intel·lectual, un monitor i un tècnic mediambiental.

Aquest mes de gener han finalitzat els treballs de millora i neteja de franges de protecció contra incendis al voltant d’urbanitzacions que l’Obra Social “la Caixa” i la Diputació de Tarragona han promogut a la comarca del Baix Penedès, concretament als termes municipals de Cunit i Calafell. El projecte s’ha dut a terme en col·laboració amb els ajuntaments d’aquests municipis.

Els treballs, que ha dut a terme una brigada de persones amb discapacitat de la Fundació Santa Teresa del Vendrell, han contemplat actuacions en una zona de 58.000 m2 i s’han executat en dues fases.

Durant la primera, s’ha actuat en una àrea de 48.000 m2 en el perímetre de la urbanització Costa Cunit, al terme municipal de Cunit. En aquest espai s’ha procedit al desbrossat selectiu d’una franja de 20 metres de vegetació al voltant de la urbanització deixant els pins lliures de branques per sota dels tres metres, cosa que evita que es toquin les capçades dels arbres i, per tant, es redueix el risc d’incendi.

Els treballs han inclòs la retirada de vegetació herbàcia a tot el perímetre de la zona habitada i el manteniment de vegetació arbustiva, conservant les espècies autòctones de major interès com el margalló, llentiscle, l’arboç i el bruc, entre d’altres. També s’ha retirat la vegetació dels camins que estaven més tapats fent-los més amples i millorar-ne el ferm. Tanmateix s’han retirat els arbres morts i les branques properes a camins o zones freqüentades.

Durant la segona fase dels treballs s’ha actuat en un espai de 10.000 m2 a la franja de la urbanització Valldemar, situada al nord-est del terme municipal de Calafell.

Galeria d'imatges