La Diputació, "la Caixa" i la Fundació Santa Teresa milloren l'entorn natural al terme municipal de Cunit

En el marc del conveni per a la preservació d’espais naturals i la reinserció de persones amb risc d’exclusió social

07/09/2012

El president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, i el director general de la Fundació Santa Teresa del Vendrell, José Carlos Eiriz Varela, han signat aquest matí un acord per a la millora i neteja dels camins i franges de protecció contra incendis entre els termes municipals de Cunit i Calafell, dins del terme municipal de Cunit. Aquesta iniciativa s’emmarca en l’aliança que mantenen la Diputació i l’Obra Social “la Caixa” per a la preservació d’espais naturals de la demarcació i la reinserció de col·lectius en risc d’exclusió social.

La signatura d’aquest conveni s’ha dut a terme en un acte que ha reunit al Palau de la Diputació diverses entitats involucrades en els projectes de preservació d’espais naturals impulsats per la Diputació i l’Obra Social “la Caixa”. Així doncs, a més de la Fundació Santa Teresa avui també han subscrit acords amb la Diputació: l’Associació Taller Baix Camp, la Fundació Ginac, la Fundació Onada i l’empresa Serra de Llaberia.

Durant l’acte, Josep Poblet ha reiterat el compromís de la Diputació en l’aspecte social i mediambiental: “El nostre objectiu és que, en temps difícils, l’àmbit social se’n ressenteixi el menys possible”. El director de l’àrea de negoci de l’obra Social “La Caixa” a Tarragona, Enric Dalmau, també ha destacat el suport de l’entitat a aquestes iniciatives. A l’acte també han assistit la diputada de Medi Ambient, Salut Pública i Territori, Núria Crivillé, i els diputats Antonio López i Immaculada Costa.

Els treballs

L’actuació, que està pressupostada en 40.000 euros, es realitza al llarg de 49,7 quilòmetres, sobre una superfície de 10 Ha. Concretament, es mantindran en bon estat les franges de protecció contra incendis, minimitzant així els riscos de propagació de possibles incendis cap a la població; alhora, també es minimitzaran els riscos que el propi entorn urbà pot provocar. D’altra banda, s’optimitzarà l’estat dels camins i senders de l’entorn forestal del municipi mitjançant treballs de neteja, d’adequació i millora del ferm, d’obertura i de senyalització. Finalment, es realitzarà una tasca divulgativa per conscienciar la població de la importància de les accions dutes a terme i dels beneficis que poden aportar en el transcurs del temps.

Pel que fa als objectius psicosocials, l’actuació permetrà capacitar un grup de persones en risc d’exclusió social per desenvolupar les tasques pròpies d’un treballador forestal especialitzat en intervencions en el medi fluvial. Així mateix, se’ls facilitarà el contacte amb l’entorn natural per tal de contribuir a una millora psicopatològica. Tot plegat permetrà els treballadors reforçar l’autonomia i augmentar l’autoestima individual i col·lectiva amb l’execució d’un projecte de marcat reconeixement social i mediàtic.

La Fundació Santa Teresa, entitat encarregada d’executar els treballs, té com a objectiu normalitzar les relacions socials i laborals de les persones amb discapacitat psíquica garantint, així, la millora de la seva qualitat de vida.

Aliança renovada

El passat mes de juliol la Diputació i “la Caixa” van renovar l’acord per a la recuperació d’espais naturals, un conveni que, per al 2012 potencia dues grans línies d’actuació: els boscos mediterranis i la sensibilització ecològica. Els 9 projectes que es duen a terme enguany se centren, sobretot, en la recuperació de boscos cremats i en la prevenció d’incendis.

Des que es va iniciar aquesta aliança, l’any 2006, la Diputació i “la Caixa” han impulsat un total de 70 actuacions arreu del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre, en les quals han participat 461 persones en risc d’exclusió social.

Galeria d'imatges