La Diputació referma el seu suport a Barberà de la Conca en la seva lluita contra l'esquerda que afecta carrers i immobles de la vila

Josep Poblet i el delegat de la Generalitat a Tarragona, Quim Nin, han visitat aquest matí el municipi per conèixer la situació actual i els resultats dels estudis geològics que s'hi han fet

30/01/2015
Municipi
Barberà de la Conca
Premsa
Moment de la visita a Barberà de la Conca

El president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, i el delegat del Govern de la Generalitat a Tarragona, Quim Nin, han visitat aquest matí Barberà de la Conca per conèixer de primera mà la situació actual de l'esquerda i els resultats dels estudis geològics que s'hi han fet. Els representants de les dues institucions han refermat la seva implicació per tal de donar solució urgent a aquest problema, conscients de la problemàtica que suposa per al municipi.

Poblet i Nin, acompanyats de l'alcalde de Barberà de la Conca, Marc Rovira; del director de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Cèsar Puig, i del diputat David Rovira, han rebut les explicacions per part dels tècnics de l'empresa Valerie Consultors Josep Maria Valeri i Fructuós Mañá. En concret, els han detallat, sobre el terreny, els treballs que s'hi han dut a terme i les conclusions que s'han extret. Els estudis s'han fet amb una aportació econòmica extraordinària de la Diputació de Tarragona. Tal com han explicat, l'esquerda es deu a "una acumulació de diverses causes", i per evitar que els moviments de terra continuïn estableixen un projecte d'actuació als murs de contenció del municipi, que es duria a terme per seccions, prioritzant la part baixa del poble fins a la plaça de l'església.

Tant l'Ajuntament, com la Diputació i la Generalitat són conscients de la necessitat de treballar conjuntament per a donar solució a aquesta problemàtica, tal com han expressat aquest matí els seus representants. En aquest sentit, després de visitar l'església i diverses cases afectades, el president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, ha afirmat que "Barberà de la Conca no està sola" i que "la Diputació continuarà col·laborant econòmicament i institucionalment en tot allò que calgui". A més, Poblet ha posat de manifest que s'està treballant amb "màxima col·laboració entre institucions" per poder solucionar aquesta "prioritat".

D'altra banda, Quim Nin ha destacat que la Generalitat s'ha bolcat en aquesta qüestió, ja que "no hi ha pobles grans o petits, sinó pobles que necessiten l'ajuda del Govern de la Generalitat. "Ja hem destinat centenars de milers d'euros a estudiar les causes i a fer el seguiment de la situació", i continuarem col·laborant-hi fins al final, ha afegit Nin.

L'alcalde del municipi ha agraït el suport de la Diputació i la Generalitat i ha expressat la seva satisfacció perquè "és un projecte ferm, que ens ha de servir per aturar els moviments i procurar l'estabilitat del poble". A més, ha explicat que en un mes la redacció del projecte ja estarà acabada i que llavors es podrà tirar endavant la licitació de les obres.

Galeria d'imatges
  • Josep Poblet, escoltant les explicacions dels tècnics
  • Han visitat l'Església, que també està molt afectada