La Pobla de Mafumet i Tivissa celebren el Dia Mundial de l'Activitat Física de la mà de la Diputació de Tarragona

Dues caminades saludables s’han dut a terme aquest cap de setmana amb un gran èxit de participació.

09/04/2013

La Pobla de Mafumet i Tivissa han celebrat, amb gran èxit de participació, el Dia Mundial de l’Activitat Física, amb dues caminades saludables organitzades per la Diputació de Tarragona, a través de la Unitat de Medi Ambient, Salut Públic i Territori, en col·laboració amb els ajuntaments d’aquests municipis.
Més de 200 persones van participar en l’itinerari guiat que va tenir lloc dissabte a La Pobla de Mafumet; d’altra banda, Tivissa també va aplegar un nombrós grup de persones. A més, s’espera que l’última caminada saludable organitzada, que tindrà lloc el proper dissabte 13 d’abril a l’Espluga de Francolí tingui el mateix èxit. Els interessats a fer aquest recorregut, d'uns 3 o 4 km, per itineraris saludables guiats, subvencionats per la Diputació de Tarragona, poden trobar més informació sobre els itineraris i les inscripcions a la pàgina web de la Diputació de Tarragona www.dipta.cat.
L’objectiu de la Diputació de Tarragona, a través de la Unitat de Medi Ambient, Salut Pública i Territori (SAM), és conscienciar de la importància de tenir cura de la nostra salut d'una forma ben pràctica i assolible, només canviant petites rutines diàries. En aquest sentit, sota el missatge "Fem salut, pugem per les escales", la institució intercomarcal ha endegat una campanya informativa entre els seus treballadors, com a exemple d'un dels 10 trucs per ser més actius a la feina. Aquest i altres consells per tenir una vida més activa i saludable es poden consultar al web www.pafes.cat.

Dia Mundial de l’Activitat Física
La Generalitat de Catalunya impulsa per quart any consecutiu la celebració del Dia Mundial de l'Activitat Física el proper 6 d'abril de 2013. Els actes commemoratius es duran a terme entre el 3 al 21 d'abril. El missatge principal a transmetre és: “Acumuleu 30 minuts d’activitat física moderada cada dia!”.

Des de l’any 2002 l’Organització Mundial de la Salut (OMS) mitjançant resolució oficial “insta els Estats Membres a celebrar anualment un dia ‘Move for Health’ (Per la teva salut, mou-te) per promoure l’activitat física com a element fonamental de salut i benestar”.

La proposta de l’OMS prové d’una iniciativa anterior de gran èxit local i mundial de l’organització brasilera Agita Sao Paulo i la xarxa AgitaMundo que aconsegueix, any rere any, aglutinar al voltant d’uns 5.400.000 de participants en uns 2.500 esdeveniments per tot el món.

Galeria d'imatges