Les viles marineres de les Terres de l'Ebre, protagonistes d'una campanya de promoció a França

Un 11% dels visitants de les comarques ebrenques durant l'any 2014 eren francesos

16/06/2015
Turisme
Tortosa
Premsa
L'Ametlla de Mar

El Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona ha realitzat una campanya publicitària de la marca turística Terres de l’Ebre, i en particular de les seues viles marineres, al mercat turístic francès, en concret a la regió de Migdia-Pirineus. La campanya ha tingut com a objectius reforçar i donar a conèixer la destinació i els seus municipis pesquers (l'Ametlla de Mar, l'Ampolla, Sant Carles de la Ràpita i Alcanar), aconseguir una major notorietat de la marca Terres de l’Ebre, comunicar els atributs de la destinació tot destacant la certificació Reserva de la Biosfera, i posicionar les Terres de l’Ebre com una destinació turística amb caràcter propi.

Per tal d’assolir tots aquests objectius, el Patronat ha dut a terme durant el mes de juny un seguit d’actuacions, com ara l’actualització del web www.terresdelebre.travel/villagesdepecheurs al que han estat vinculades totes les accions publicitàries (tant les realitzades en mitjans de comunicació convencionals com les portades a terme a través de la xarxa).

La campanya turística a terres franceses ha consistit en falques a les emissores Fun Radio Toulouse i Toulouse FM, a banda de campanya on-line a www.easyvoyage.com, enviament a 250.000 subscriptors d’un butlletí electrònic dedicada a la destinació i article sobre les viles marineres a la web i a la seua pàgina de facebook. També s’ha portat a terme una campanya a www.aufeminin.com.

Un mercat important
Els visitants estrangers de les Terres de l’Ebre han arribat principalment dels mercats més pròxims com és França, i concretament de les regions més meridionals com la de Migdia-Prineus. Aquestes dades es confirmen en el darrer Estudi de la caracterització de la demanda turística d’hotels, càmping i establiments de turisme rural de les Terres de l’Ebre, que es realitza anualment des de la Fundació d’Estudis Turístics de la Costa Daurada. Segons dades que se'n desprenen, el passat 2014 un 53,2% dels visitants provenia de Catalunya, seguits en un 11% pel mercat francès. Aquestes dades confirmen la contribució del país veí en el nombre de visitants rebuts a les comarques ebrenques.

Col·laboració entre el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona i les viles marineres
Des del 2014, i amb l’ànim d’unir esforços i recursos econòmics, el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona a les Terres de l’Ebre ha impulsat el treball en xarxa amb els quatre municipis costaners que es promocionen a França.

A banda d’altres accions de promoció conjuntes, com ara les Jornades Gastronòmiques de la Galera, la I Ruta de les Tapes Marineres, o la campanya de publicitat a Bilbao, també s’ha realitzat aquesta intensa campanya al sud de França, amb l’objectiu de potenciar els mercats de proximitat.

Etiqueta:
Turisme