Un pla d'ocupació impulsat per la Diputació millora entorns naturals i urbans a diversos municipis del Montsià

Un grup de 5 persones, que es trobava en situació d'atur, hi treballa des del 4 de maig

19/06/2018
Promoció Econòmica
Tarragona
Comunicació
Els integrants del pla d'ocupació del Montsià treballarà en 6 municipis de la comarca

La Diputació de Tarragona, en col·laboració amb el Consell Comarcal del Montsià, ha impulsat un any més el Pla d'Ocupació en aquesta comarca, amb l'objectiu d'afavorir la inserció al mercat laboral de persones en situació d'atur i, alhora, de condicionar entorns naturals, tenint en compte les necessitats dels municipis.

Els integrants del Pla d'Ocupació Comarcal del Montsià, que està en marxa des de fa més d'un mes, estan treballant en el condicionament d'àrees i espais públics en àrees urbanes. A més també fan tasques de recuperació i preservació de zones d'interès turístic i natural, amb actuacions consistents bàsicament en neteja i desbrossada de camins rurals, lleres de rius i altres zones verdes. Sant Jaume d'Enveja, Alcanar, Sant Carles de la Ràpita, Santa Bàrbara, Freginals i la Galera són els municipis d'actuació.

Un grup de 5 persones (4 peons i un responsable), que es trobaven en situació d'atur, són les encarregades de dur a terme les actuacions de millora previstes, durant un període de 6 mesos com a mínim. Els integrants reben formació complementària dirigida a millorar les seves habilitats personals i professionals i a afavorir la posterior inserció al mercat laboral. A més, en finalitzar el pla, la Diputació també els oferirà suport en la recerca activa de feina, orientació laboral i els farà un seguiment per avaluar la seva situació laboral. Des de l'any 2013, una trentena de persones han participat en els plans d'ocupació impulsats per la Diputació a la comarca del Montsià.

El Pla d'Ocupació del Montsià està emmarcat amb els Plans d'Ocupació Comarcals que la Diputació impulsa anualment en col·laboració amb els consells comarcals amb l'objectiu de dinamitzar el mercat laboral al Camp de Tarragona i a les Terres de l'Ebre. Amb els 10 plans previstos per al 2018 es milloraran entorns naturals i urbans de 139 municipis (un 73% del total de municipis de la demarcació) i que proporcionaran feina a 50 persones.

Etiqueta:
Pla Ocupació
Galeria d'imatges
  • Els integrants del Pla d'Ocupació del Montsià treballaran en 6 municipis de la comarca