Vallmoll homenatja Jujol amb la inauguració d'una plaça dedicada a l'arquitecte que va impulsar la restauració de l'Ermita del Roser

La Diputació de Tarragona ha finançat part del projecte i ha col·laborat amb l'Ajuntament en relació a la direcció tècnica

10/10/2016
Municipi
Vallmoll
Comunicació
Tallada de la cinta inaugural

Vallmoll ha homenatjat aquest diumenge l'arquitecte Jujol amb la inauguració d'una plaça dedicada a qui va impulsar i dirigir la restauració de l'Ermita del Roser entre els anys 1925 i 1931. L'acte ha servit per cloure el "Projecte d'enjardinament de l'entorn de l'Ermita del Roser", impulsat l'Ajuntament del municipi, i que ha comptat des del primer moment amb la col·laboració la Diputació de Tarragona, tant a nivell tècnic com econòmic, amb prop de 200.000 euros procedents bàsicament del Pla d'Acció Municipal de la institució.

La inauguració ha aplegat a la Plaça Jujol el president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, i l'alcalde de Vallmoll, Josep Lluís Cusidó, així com altres representants polítics del territori com el director territorial de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Jordi Agràs, i alcaldes de poblacions veïnes com l'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros.

L'acte ha comptat també amb la participació del fill de l'arquitecte, Josep M. Jujol, qui ha agraït l'homenatge i ha destacat la singularitat de la plaça, que ha estat decorada amb elements jujolians realitzats pel pintor vallmollenc Ramon Ferré, de la nissaga de pintors que havien treballat amb l'artista al municipi.

El president de la Diputació, Josep Poblet, ha destacat el talent de Jujol i la seva capacitat de dotar les seves obres d'una contemporaneïtat que ha traspassat totes les èpoques. En aquest sentit, l'alcalde, Josep Lluís Cusidó, ha enaltit la figura de Jujol i la seva vinculació amb Vallmoll i el seu patrimoni històric i religiós. Precisament a l'Ermita del Roser s'ha celebrat una missa abans de la tallada de la cinta inaugural.

Etiqueta:
Inauguració