Vimbodí i Poblet inaugura la nova Casa de la Vila, remodelada i ampliada amb el suport de la Diputació

L'acte inaugural l'ha encapçalat el president de la institució supramunicipal, Josep Poblet, acompanyat de l'alcalde, Joan Güell, i de l'abat de Poblet, Octavi Vilà

23/01/2016
Infraestructures
Vimbodí i Poblet
Comunicació
Un moment de la inauguració

Vimbodí i Poblet ha inaugurat oficialment, aquest dissabte, la nova Casa de la Vila, totalment renovada interiorment i ampliada amb una planta més. Les obres han comptat amb el suport econòmic de la Diputació de Tarragona, a través del Pla d'Acció Municipal. El president de la institució, Josep Poblet, ha encapçalat l'acte inaugural, juntament amb l'alcalde del municipi, Joan Güell; l'abat del monestir de Poblet, Octavi Vilà, i l'anterior alcalde, Lluís Grau, durant el mandat del qual es va iniciar la remodelació de l'edifici. A l'acte ha assistit també el diputat de la Diputació i alcalde del Pla de Santa Maria, Mateu Montserrat, així com tota la Corporació municipal de Vimbodí i Poblet.

Davant les nombroses persones que s'han congregat a la plaça Major per assistir a l'acte, Josep Poblet ha destacat l'empenta del municipi, del qual ha dit que camina amb pas ferm i que té un projecte clar de present i de futur. De la seva part, l'alcalde, Joan Güell, ha agraït a Josep Poblet el suport constant de la Diputació al municipi, tant pel que fa al projecte del nou Ajuntament com en altres iniciatives que fan progressar la població. L'acte ha comptat amb una ballada dels gegants del municipi, acompanyats del Grup de Grallers i Geganters La Palanca. Tampoc no hi ha faltat la benedicció de l'edifici, a càrrec de l'abat de Poblet; la descoberta de la placa inaugural i la visita a les noves dependències municipals, que ja són obertes al públic des de finals de l'any passat.

Més còmode i accessible per a la ciutadania
Un cop enllestides aquestes obres, el municipi disposa d'un edifici consistorial més ampli, còmode i accessible per a la ciutadania, i totalment adaptat a les necessitats de servei i als requeriments de seguretat vigents actualment. Ara, l'Ajuntament disposa de més de 350 metres quadrats de superfície útil, repartida en tres plantes. A part de la construcció del pis superior, l'edifici ha guanyat en fondària gràcies a l'adquisició i posterior enderroc de dues cases annexes a la part de darrere de l'antic Ajuntament. L'interior del vell immoble consistorial es va enderrocar per complet, atès el seu mal estat i el fet que no garantia la seguretat dels usuaris. Se'n va preservar la façana històrica -catalogada com a Bé Cultural d'Interès Local- i altres elements d'interès històric, com la llinda de la porta principal, on s'hi pot observar l'escut de la vila i la data de 1732, any que correspondria a una de les ampliacions o reformes.

Actualment, la planta baixa de la nova Casa de la Vila compta amb una sala polivalent, un magatzem, l'arxiu municipal i una oficina d'atenció al públic. A la primera planta, a la qual es pot accedir amb ascensor, hi ha altres dependències administratives, la secretaria, espais per a les regidories i l'alcaldia. Pel que fa a la tercera planta, es destinarà a necessitats futures. La remodelació de l'edifici ha inclòs l'adequació i millora de l'espai exterior, tant a sota de la gran porxada com a bona part de la plaça Major, on s'ha millorat el paviment, s'han construït noves escales i s'ha habilitat una rampa amb baranes d'acord als requeriments d'accessibilitat vigents. El conjunt de les obres de la Casa de la Vila, executades per fases al llarg de diferents exercicis, han tingut un cost de més de 700.000 euros, finançats per la Diputació, la Generalitat i el mateix Ajuntament.

Etiqueta:
Inauguracions
Galeria d'imatges
  • Un moment de la inauguració