Josep Poblet inaugura la II Jornada de debat "Energia i Desenvolupament Local", organitzada per la Mesa d'Alcaldes de l'Energia de Catalunya

Poblet ha destacat el paper de l’energia com a element de generació de riquesa, de valor territorial i de desenvolupament futur

27/11/2012

El president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, ha inaugurat avui al Pavelló Firal de Móra la Nova la 2a jornada de debat “Energia i desenvolupament local”, organitzada per la Mesa d’Alcaldes de l’Energia de Catalunya (MADE). Una cita que ha servit per tractar diferents aspectes relacionats amb la planificació energètica, i per aprofundir en les perspectives de futur de l’energia elèctrica i els nous reptes que planteja aquest sector.

La jornada ha comptat amb la participació del vicepresident de MADE i alcalde d’Ascó, Rafael Vidal; de l’alcalde de Móra la Nova, Ferran Bladé; del president de FERSA i exconseller d’economia, Francesc Homs; del president del Consell Assessor d’ENDESA, David Madí; del director de MADE, Joan Sabanza, del director general d’Energia de la Generalitat de Catalunya, Josep Canós, i del consultor i ex-secretari d’Estat d’Energia, Ignasi Nieto.

La Mesa d’Alcaldes de l’Energia de Catalunya està constituïda pels alcaldes d’Ascó, la Fatarella, Móra la Nova, Riba-roja d’Ebre, Tivissa, Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant, Vilalba dels Arcs, la Torre de l’Espanyol, Garcia i Móra d’Ebre. Aquests municipis són productors d’energia, i els uneix l’especificitat de la generació d’electricitat, “un sector estratègic i indeslocalitzable”. En aquestes poblacions s’ha produït aproximadament el 70% de l’energia elèctrica que s’ha generat a Catalunya en el darrer any. Tal com s’ha posat de manifest durant la celebració de la jornada més de 40 anys de convivència amb les indústries generadores d’electricitat i el pes específic que té l’energia en l’economia converteix aquests municipis en “l’eix energètic de Catalunya”.

MADE té entre els seus objectius reivindicar el paper del món local en la planificació energètica, establir relacions permanents amb la Generalitat, el Govern central i el món empresarial per defensar els interessos d’aquests municipis i ser un punt de referència, a nivell estatal, pel que fa a la producció energètica i a la recerca i desenvolupament de noves tecnologies relacionades amb l’energia.

Durant la seva intervenció, l’alcalde de Móra la Nova, Ferran Bladé, ha posat de manifest que aquestes jornades “són una aposta pel futur de les comarques de l’Ebre” i ha assegurat que es tracta d’un projecte solidari amb aquestes comarques i la seva gent. Bladé ha donat la benvinguda al centenar de persones que han assistit a l’acte, entre les quals hi havia la directora territorial d’Empresa i Ocupació, Mercè Miralles, i el delegat del govern de la Generalitat a les Terres de l’Ebre, Xavier Pallarès.

De la seva banda, el vicepresident de MADE i alcalde d’Ascó, Rafael Vidal ha manifestat que les jornades són un impuls al principal sector econòmic de les Terres de l’Ebre, que és la producció energètica, ja que “aquí es produeix més del 70% de l’energia que es genera a Catalunya”.

Al seu torn, el president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, ha assegurat que MADE és una iniciativa de gran interès, i de gran valor estratègic i territorial “perquè integra els sector productius de les nostres comarques”. Poblet ha manifestat que a la demarcació de Tarragona el sector serveis juga un paper molt important; així mateix, ha dit, “som una de les principals potències agroalimentàries, de producció d’indústria química, de turisme i d’oci. Però som també una potència energètica que afecta de forma decisiva a una part important del nostre territori”, i ha destacat el paper de l’energia com a element de generació de riquesa, de valor territorial i de desenvolupament futur

El president de la Diputació ha fet especial esment a la Càtedra de l’Energia, que es posarà en marxa l’any 2013 impulsada per la URV, la Mesa d’Alcaldes MADE i la pròpia Diputació de Tarragona. En aquest sentit, ha destacat que el món de l’energia sense el món del coneixement i de la participació social no pot funcionar bé. Per tant, MADE dóna una resposta clara a aquest neguit de que la societat, les seves empreses, el món de l’energia, les seves institucions de recerca i de transferència de coneixement, el món local, i les institucions territorials puguin fer una gran aliança per desenvolupar els instruments de recerca, la potenciació del seu desenvolupament i la generació de valor en el seu entorn.

Galeria d'imatges