Església parroquial de la Nativitat

Comarca: Baix Ebre

Municipi: Aldover

Adreça: Plaça de l'Església, 1

Església que consta d'una nau central amb capelletes, enllaçades amb arcs de mig punt. La torre consta d'un cos de carreus i la façana està construïda per un arc de mig punt flanquejat per columnes toscanes amb un frontó triangular; a sobre hi ha una rosassa.

Tipus monument: Religiós. Església.

Estil: Neoclàssic

Datació: Segles XVIII - XIX

Localització: Dins del nucli urbà d'Aldover

Edifici entre parets mitgeres d'una sola façana, a la que destaca una portalada de pedra, de composició neoclàssica, de gran austeritat, que consta d'un arc de mig punt sobre impostes, enquadrat per columnes d'estil toscà que sostenen entaulament i frontó, sobre el que hi ha un buit circular. L'obra és de maçoneria ordinària, amb el parament de la façana arrebossat i capcer a dues vessants rematat per una creu. El campanar surt del flanc dret de la façana. És de planta quadrada i presenta un buit per costat, amb arcs de mig punt. Està rematat per una cornisa i una barana de terrat.

L'any 1930 es va encarregar el rellotge de l'església d'Aldover, sis anys abans d'iniciar la Guerra Civil.  Els rellotges que es fabricaven en aquella època podien ser manuals o elèctrics.

Els manuals, al lloc on es colocaven hi havia d'haver una persona encarregada del seu manteniment i posta a punt ja que es podien retrassar o adelantar.  Aquesta tasca era diària.  El responsable del rellotge arribava a conèixer-lo tant que només amb el so en tenia prou per saber si funcionava bé o no.

per al nostre poble es va fabricar un rellotge manual.

Tipus: BCIL

Disposició: Aprovació definitiva Comissió d'Urbanisme

Data disposició: 10/03/2005

Publicació: DOGC 06/04/2005

Titularitat: privada

Ús i funció actual: Culte. Església.

Adreça: Plaça de l'Església, 1

Telèfon: 977 473 202 / 977 473 802 Ajuntament