L'Hort de la Pomera

Comarca: Baix Ebre

Municipi: Aldover

Adreça: Ctra. de Tortosa a Gandesa C-12, km 25

Gran casal envoltat de camps de conreu, que segueix una estructura de planta baixa, dos pisos i possiblement unes golfes, ara enderrocades parcialment.

Tipus monument: Residencial. Habitatge.

Estil: Obra popular.

Datació: Segle XIX - XX

Localització: Al sud del nucli d'Aldover, vora la ctra. C-12, a l'alçada del km 25 en el costat est.

Edifici de planta baixa i dos pisos, amb quatre façanes, la principal amb parral suportat davant sobre pilastres de maó. Presenta composició de buits en tres eixos verticals (les laterals en dos): l'eix central és format per porta d'accés amb arc rebaixat, balcó amb barana de forja al primer pis i finestra geminada amb dos arcs rebaixats al segon pis. A ambdós costats, finestres reixades a la planta baixa, balcons amb barana de forja al primer pis i amb barana de material ornamentat al segon pis. Per sobre de les obertures del segon pis, la cornisa de maó a nivell de terrat forma arcs ornamentals. Obra de maçoneria ordinària, presenta terrat amb aparença emmerletada i petita torre centrada sobre el parament de la façana posterior, també acabada en merlets. Edifici voltat d'horts.

Titularitat: privada

Estat de conservació: Dolent.

Ús i funció actual: En desús

Adreça: Ctra. de Tortosa a Gandesa C-12, km 25

Telèfon: 977 473 202 / 977 473 802 Ajuntament