Ermita de Sant Julià de Carles

Tipus de recurs: Monuments i llocs d'interès, Centres religiosos, Ermites

Comarca: Baix Ebre

Municipi: Alfara de Carles

Adreça: Al costat de la carretera del Toscar.

Edifici de planta rectangular d'una sola nau amb cinc arcs apuntats que descarreguen a una volta apuntada seguida, construït alszsegles XII-XIII.

Tipus monument: Edifici religiós. Ermita

Estil: Gòtic

Datació: Segles XII - XIII

Localització: Sota del castell de Carles, al sud-oest del terme municipal, sobre un turó que domina el conegut com Pla de Mallol

Edifici de planta rectangular, de maçoneria ordinària amb carreus a les cantonades, sobre un terreny en pendent. Presenta una nau amb cinc arcs apuntats que descarreguen a una volta apuntada seguida. La coberta és de teula i a dues vessants, amb curts ràfecs laterals i rematada per una petita espadanya de maó. La porta d'entrada és amb arc apuntat adovellat, a la façana sud. La façana nord és cega i amb cinc contraforts no gaire grans. Té petites obertures romàniques, amb arcs adovellats, en biaix, a les façanes.

Aquesta edificació, ara aïllada, d'estil del primer gòtic, amb elements romànics, fou l'església parroquial de l'antic poble de Carles, extingit a finals del segle XV, el qual depenia del castell situat al cim del turó, en ruïnes. Als voltants de l'església s'han trobat làpides funeràries medievals i també restes de fonaments d'antigues cases de poble.

Tipus: BCIL, Bé Cultural d'Interès Local

Disposició: Aprovació definitiva Comissió d'Urbanisme

Data disposició: 30/04/1998

Publicació: DOGC 25/09/2007

Titularitat: privada

Bibliografia:

BAYERRI, E. 1948-1960: Historia de Tortosa y su comarca. Tortosa.

BRULL, J. M; BRULL, J. 1972: Guia Itinerària dels Ports. Barcelona.

FONT, J. M. 1969: Cartas de población y franquicia de Cataluña. Barcelona.

Condicions de visita: Lliure des de l'exterior

Ús i funció actual: Edifici religiós. Ermita

Adreça: Al costat de la carretera del Toscar.

Telèfon: 977 455 005

Lloc web: http://www.alfacarles.oasi.org