Esglèsia parroquial de Sant Miquel

Comarca: Baix Camp

Municipi: Almoster

Adreça: Plaça de l'Esglèsia, 4

L'esglèsia parroquial de Sant Miquel es troba situada a la Plaça de l'Església d'Almoster i consta d'una única nau en volta de canó amb capelles laterals. A la façana s'observa una imatge del sant.

Tipus monument: Religiós. Esglèsia

Estil: Barroc. Obra popular

Datació: S. XVIII

Localització: Nucli històric Almoster

Edifici d'una única nau amb capelles laterals comunicades entre sí. Nau coberta amb volta de canó i llunetes. Façana arrebossada, amb una fornícula i la imatge de Sant Miquel. Campanar curt als peus. Fàbrica barroca amb tocs neoclàssics.

L'església d'Almoster fou sufragània de la de Reus des dels seus principis. El 16 d'abril de 1560, el prior Rull, per manament de l'arquebisbe Cervantes de Gata, va posar-hi una pica baptismal. Els escassos restes de l'antiga església són a la part alta del poble, a la casa Aimamí i voreres. El nou edifici data del 1704. Durant la Guerra Civil va perdre gran part del seu patrimoni, entre ell l'altar de Sant Pere, obra de Bonifaç.

Tipus: BCIL

Disposició: Aprovació definitiva comissió urbanisme

Data disposició: 30/11/2008

Publicació: DOGC 11/02/2009