Casa de la Vila d'Altafulla

Comarca: Tarragonès

Municipi: Altafulla

Adreça: Pl. del Pou

La Casa de la Vila és un dels edificis més emblemàtics de la plaça del Pou, amb el porticat de la planta baixa que tanca el costat meridional de la plaça, i envoltada de casals senyorials.

Tipus monument: Conjunt urbanístic

Estil: Obra popular

Datació: Segle XIX

Localització: Nucli històric

La casa de la vila és un edifici de planta rectangular obrada en maçoneria, amb els angles reforçats per carreus. És una edificació de planta baixa, pis noble i golfes. La planta baixa té un porxo de cinc arcs frontals i un a cada lateral, que precedeixen l'accés, format per tres portes definides per arcs escarsers, amb la central rematada per la inscripció "1802".

El pis superior està destacat a la façana amb tres balcons centrals definits també per arcs escarcers i dues finestres als extrems. El balcó central, a la clau de l'arc, presenta un relleu amb la inscripció "Altafulla" sobre l'escut de la vila. El pis superior, de les golfes, està rematat per ulls de bou allargassats, completant una façana harmònica que és l'element més característic de la plaça.

Tipus: BCIL

Disposició: Pla Ordenació Urbanística Municipal

Data disposició: Text refós 18/02/2004

Titularitat: publica

Condicions de visita: Lliure

Ús i funció actual: Espai públic

Observacions:

En un extrem de la plaça hi trobem el monument als castells.

Adreça: Pl. del Pou

Telèfon: 977 650 008 (ajuntament Altafulla)

Fax: 977 650 842 (ajuntament Altafulla)

Lloc web: http://www.altafulla.cat