Casa Ixart (antiga Casa Vives)

Tipus de recurs: Monuments i llocs d'interès, Cases singulars

Comarca: Tarragonès

Municipi: Altafulla

Adreça: Pl. Pou - c/ del Forn

Gran casal d'origen medieval situat a la plaça del Pou, davant l'Ajuntament, i amb façana també al carrer del Forn. Va ser ampliat en els segles XVII i XVIII.

Tipus monument: Civil. Casal

Estil: Barroc

Datació: Segles XII-XVII-XVIII

Localització: Nucli històric

La casa consta de planta baixa, pis noble, graner alt i bodega. També té una torre afaçanada al carrer del forn, de planta rectangular en la base i octogonal en la part superior, amb coberta de fusta i esgrafiats exteriors.

Les bodegues són un ampli espai definit per arcs de maó. Té un pati interior amb un pou de carreus, i en el pis noble les habitacions estan cobertes amb arcs mixtilinis de fusta tallada.

Va ser restaurada l'any 1977, i els esgrafiats de la torre foren restaurats per l'artista Josep Barceló, segons idea del propietari. Fora de la casa es troba una forn medieval que era de la vila.

Als maons de primer pis trobem una inscripció amb la data "1767". A la casa hi ha un arxiu famliar des dels segles XVIII, de manera que sabem que es va començar a construir el 1625.

Tipus: BCIL

Disposició: Pla Ordenació Urbanística Municipal

Data disposició: Text refós 18/02/2004

Titularitat: privada