Museu de ceràmica popular de l'Ametlla de Mar

Tipus de recurs: Museus, sales d'exposició i centres d'interpretació

Comarca: Baix Ebre

Municipi: Ametlla de Mar, L'

Adreça: Carretera N-340, Km. 1117. Urbanització Sant Jordi d'Alfama.

El museu de Ceràmica Popular de l'Ametlla de Mar té un fons format per objectes de ceràmica popular de tota la Península Ibèrica i està considerat el major fons exposat del seu gènere a Europa. La visita permet conèixer els usos de la ceràmica, els centres terrissers, les diverses varietats de càntirs i les tècniques de producció.

Antecedents:

El Museu de ceràmica Popular de l'Ametlla de Mar té el seu origen l'any 1992, amb la constitució de la Fundació Privada Martí-Castro, però no va obrir les portes fins el 5 de maig de 2001. Des de l'any 2000 l'ajuntament de l'Ametlla de Mar forma part del seu Patronat.

Tipus de fons: ceràmica popular

Col·lecció:

Ceràmica popular. L'edifici del museu s'ubica al bell mig de la natura, en un terreny de pins, garrofers i oliveres.

Contingut de l'exposició permanent:

El seu interior, de 1.500 m2, acull la col.lecció i els seus serveis en dues plantes. El seu fons, format per objectes de ceràmica popular de tota la Península Ibèrica, està considerat el major fons exposat del seu gènere a Europa. A les seves sales permanents s'exposen uns 4.500 objectes ordenats en diversos circuits: usos de la ceràmica, els centres terrissers, les diverses formes de càntir i el procés i les tècniques de la ceràmica. Completen les instal.lacions diverses sales d'exposició temporal, un àudiovisual i una aula didàctica.

Activitats: Servei educatiu.

Publicacions: Si

Serveis: Servei de publicacions. Centre de documentació i Arxiu. Biblioteca i Videoteca. Botiga.

Drets d'entrada: pagament

Accessibilitat a discapacitats: Si

Horari:

• Juliol, Agost i setembre tots els dies de 10-14 i de 16-20
  • La resta de l'any tots els dies de 10-14

Horari especial:

Titularitat: publica

Adreça: Carretera N-340, Km. 1117. Urbanització Sant Jordi d'Alfama.

Telèfon: 977 486 810 / 977 267 578

Lloc web: http://museuceramica-ametlla.com