Celler Nou de Cal Mata

Comarca: Baix Penedès

Municipi: Banyeres del Penedès

Adreça: C/ de Dalt, 6, Saifores

Cal Mata és una masia situada al petit nucli urbà de Saifores, una població d'origen medieval situada 5 km al sud-oest de Banyeres del Penedès. La fundació de Saifores es data en el segle XII, i el seu desenvolupament urbanístic es va fer, bàsicament, al voltant dels casals de Can Garriga i de Cal Mata. El celler nou de Cal Mata es va construir l'any 1911, i l'any 1915 es va construir la Casa Nova de Cal Mata.

Tipus monument: Edifici agrícola i industrial.

Estil: Obra popular.

Datació: 1911

Localització: Nucli poblacional de Saifores.

El celler ocupa una gran nau que es va compartimentar posteriorment en dos pisos. A la façana, emblanquinada, destaca una gran portalada amb llinda i una porta balconera amb reixat a cada banda. A la part superior hi ha una rosassa amb reixat i la data de 1911. Està rematada per una estructura en forma de graons feta de maó, i al costat esquerre es poden observar una sèrie de finestres rectangulars disposades verticalment amb una distribució irregular. Al pati interior es conserva una xemeneia del període de funcionament d'aquestes instal·lacions.

L'origen de la masia es remunta al 1351, i l'any 1915 fou ampliada amb la construcció, just al costat, de la Casa Nova de Cal Mata.

Titularitat: publica

Estat de conservació: Bo.

Accés: Fàcil.

Ús i funció actual: Seu de la Fundació Àngels Garriga de Mata.

Observacions:

S'utilitza com a casa de colònies, centre d'estades, trobades, estudis, recerques i convivències destinades a escolars i mestres.

Adreça: C/ de Dalt, 6, Saifores

Telèfon: