Església Vella de Santa Maria d'Ollers

Comarca: Conca de Barberà

Municipi: Barberà de la Conca

Adreça: Veïnat d'Ollers.

Església abandonada arran de les destrosses patides durant la Guerra Civil, que motivà llur estat de ruïna actual. Fou construïda durant el barroc per substituir el temple romànic del segle XII.

Tipus monument: Edifici religiós. Església.

Estil: Barroc.

Datació: Segles XVII-XVIIII.

Localització: Carretera C- 241. Nucli d'Ollers.

La part millor conservada de l’església Vella és una part de la façana principal i l’angle amb el mur lateral nord. També es conserva part del campanar i el primer tram d’entrada, que donava accés a un espai cobert per una volta no conservada. En les cares internes dels murs es conserven algunes motllures emmarcant arcs, cornises i pilastres.

No s’ha pogut datar la seva construcció de manera precisa, tot i que tenim dades sobre l’enderroc de l’antiga església romànica per construir-hi la nova en el segle XVII. L’edifici fou substituït per la nova església als anys 40 del segle passat, restant fins ara abandonada.

Titularitat: altres

Estat de conservació: Dolent-Mitjà.

Accés: Fàcil.

Ús i funció actual: En desús.

Adreça: Veïnat d'Ollers.

Telèfon: 977 887 010 Ajuntament.

Lloc web: http://patrimoni.serviconca.org/monuments/detall.php?id=200

Adreça electrònica: aj.barbera@altanet.org