Capella de la Mare de Déu del Portal

Comarca: Terra Alta

Municipi: Batea

Adreça: C/ Major

Capella situada en l'encreuament dels carrers Major i d'en Perera. La seva construcció, al segleXVII, significà l'anul·lació parcial del perxe del carrer Major.

Tipus monument: Religiós. Capella

Estil: Barroc

Datació: Finals del segle XVII

Localització: Nucli urbà

Aquest edifici, que es va construir a la cruïlla dels carrers d'en Pererea i Major, és un temple de planta quasi quadrada que ocupa un solar irregular. Els angles de l'edifici es van reforçar amb pilars, on descarrega una cúpula sobre cimobori i petxines, i els murs són de carreus. La cúpula descansa sobre un entaulament que remata el cimbori, definit per finestrals emmarcades amb pilastres toscanes.

L'accés es fa per una portalada barroca, definida per un arc de mig punt inscrit entre mitges pilastres toscanes estriades amb basament. L'espai entre l'arc i les pilastres està decorat per un relleu vegetal de fulles d'acant, i està rematat per un fris d'estil clàssic. Sobre l'eix de la porta es conserva un escut amb inscripció emmarcat de motius vegetals, i per sobre trobem una fornícula amb la imatge de la Mare de Déu que repeteix l'esquema decoratiu, en aquest cas rematat per un característic frontó corbat d'estil barroc, on figura la data "1698". L'interior de la capella presenta un cor damunt l'entrada.

Sobre el portal d'accés es conserva la inscripció "1698"

Titularitat: altres

Ús i funció actual: Culte