Església de la Transfiguració del Senyor

Tipus de recurs: Monuments i llocs d'interès, Centres religiosos, Esglésies

Comarca: Terra Alta

Municipi: Batea

Adreça: Antic poble de Pinyeres.

De l'edifici de l'església de la Transfiguració del Senyor destaca sobre la porta d'accés principal, una estructura formada per una espadanya de dos finestrals i una altre de més petit dins d'un triangle que corona l'estructura. El temple, actualment, està en desús.

Tipus monument: Religiós. Església.

Estil: Gòtic.

Datació: Segle XIV

Localització: Antic poble medieval de Pinyeres.

L'església de planta rectangular està bastida en carreu i maçoneria, i la seva teulada és a dues vessants. Al seu interior, a la nau s'observen arcs apuntats i adossada una petita sagristia. L'edifici no mostra cap finestra, ni cap obertura, excepte a la façana principal que hi ha una espitllera. A la façana posterior, trobem quatre contraforts de carreu. La porta d'accés, a la façana principal, presenta arc de mig punt adovellat. A sobre, tot dins un mateix conjunt, trobem una espadanya de dos finestrals i un altre més petit inscrit dins un triangle que remata l'estructura. Aquesta església de Les Pinyeres va deixar de funcionar a principis de segle XX.

El temple va ser parròquia de Pinyeres i estava dedicada a "la transfiguració del Senyor" aquest lloc contava al 1354 amb 13 focs i va ser independent de Batea fins el 1841 que junt amb Algars va ser agregat a l'anterior. Poc anys després va perdre el culte. Fins 1936, tenia lloc el seu aplec el dia 6 d'agost.

Titularitat: altres

Ús i funció actual: En desús.

Adreça: Antic poble de Pinyeres.

Telèfon: 977 430 003 Ajuntament

Fax: 977 430 350 Ajuntament