Antic economat de la Mina

Tipus de recurs: Monuments i llocs d'interès, Arquitectura industrial, Altres monuments d'arquitectura industrial

Comarca: Priorat

Municipi: Bellmunt del Priorat

Adreça: C/ del Clos, 10

Edifici que feia les funcions d'economat per als treballadors de la colònia minera i residència per a treballadors qualificats.

Tipus monument: Comercial. Botiga. Residencial. Habitatges.

Estil: Obra popular

Datació: Segle XX

Localització: Al centre del nucli de Bellmunt del Priorat

L'economat és un edifici de planta rectangular distribuït en planta baixa i primer pis, bastit de maçoneria a la planta baixa i de maó al primer pis. A la façana principal hi ha tres portes i tres finestres, mentre que al primer pis s'han obert tres balcons i dues finestres.

Aquest edifici es va aixecar a principis del segle XX formant part del conjunt d'edificacions de la colònia de treballadors de les mines de Bellmunt de l'empresa "Folch y Albiñana". La funció principal de l'edifici era d'habitatge per al personal qualificat com encarregats i guardes i alhora com a economat per als treballadors de la mina. A partir del 1972, amb el tancament de l'explotació minera aquest edifici, com la majoria dels de la colònia fou venut.

Tipus: BCIL

Disposició: Acord Ple Consell Comarcal

Data disposició: 27/06/2002

Titularitat: privada