Torre de Bellvei o de Cal Roig

Comarca: Baix Penedès

Municipi: Bellvei

Adreça: Plaça Nova, 1

Torre defensiva de forma cilíndrica, bastida en època medieval, i que actualment ha quedat embeguda dins dels habitatges del nucli històric de Bellvei.

Tipus monument: Edifici militar. Torre

Estil: Obra popular

Datació: Segles XIV-XV

Localització: Dins del nucli històric de Bellvei

La torre ha quedat englobada al casal gòtic de Can Roig de la població. Presenta una forma cilíndrica i té dues obertures molt estretes, una d'arc de mig punt i una altra de forma quadrada, col·locades anàrquicament. A la banda esquerra hi ha una estructura quadrangular sostinguda per dues cartel·les. La torre ha estat una fortalesa menor en el terme de Castellet.

La torre està documentada ja el 1037. Els seus propietaris es cognominaren Bellvei. Arnau de Bellvei, propietari de la torre, era de l'ordre de l'hospital i preceptor de la casa de Sant Valentí de les Cabanyes. El 1326 Guillem de Bellvei comprà el castell de Lavit per anys i, al negar-se els seus descendents a restituir-lo, hagué d'intervenir el rei Pere III per obligar-los a la restitució.

Tipus: BCIN, monument històric

Disposició: Llei 9/1993 del Patrimoni Cultural Català

Data disposició: 11/10/1993

Publicació: DOGC 1807