Col·legi de Grau i de Gras

Tipus de recurs: Monuments i llocs d'interès, Cases singulars

Comarca: Baix Ebre

Municipi: Benifallet

Adreça: C/ de Marcel·lí Domingo, 26 / Avinguda Lluís Companys, 15.

Edifici consta d'una planta baixa amb pati interior obert, un pis i golfes. Fundat per Magdalena Grau i de Gras estava destinat a ser un col·legi per noies.

Tipus monument: Edifici civil. Col·legi

Estil: Obra popular

Datació: 1912-1913

Localització: Dins del centre històric de Benifallet

Aquest edifici, que fa cantonada, consta d'una planta baixa amb pati interior obert, un primer pis (on es troba la biblioteca i la seu del Club de Futbol local), i les golfes. Té planta en forma de U. La planta baixa és porticada amb arcades de mig punt, excepte en la part frontal del pati, on les arcades són en carpanell, tant en les de la planta baixa com en les balustrades del primer pis. El braç més llarg de la construcció està ocupat per l'antic convent i per l'església d'aquest mateix, de qui és l'espai que es pot veure des del carrer. Els materials constructius emprats són carreus de pedra i fusta. La superfície interior o del pati presenta una decoració sòbria, lineal, amb esgrafiat. Les cobertes són teulades de doble vessant.

Com ja assenyalen les làpides presents en l'edifici, aquesta fundació feta per Na. Magdalena de Grau i de Gras estava destinada a ser un col·legi per a noies, dirigit per monges de l'ordre de l'anunciata, que tenien el seu convent en el mateix edifici. Va funcionar com a tal fins abans de la Guerra Civil, moment en què restà abandonat. Actualment hi ha vàries dependències treballant dins l'edifici: lloc de reunió del Club de Futbol del poble, biblioteca Santiago Rusiñol de la Xarxa de biblioteques de la Generalitat de Catalunya (Diputació de Tarragona). Sobre l'entrada hi ha una làpida amb la següent inscripció: DOM Colegio de Grau i de Gras. Fundado por el albazeazgo de la Ilustre Senyora Doña Magdalena de Grau i de Gras. Año MCMXII.

Tipus: BCIL, Bé Cultural d'Interès Local

Disposició: Llei 9/1993 del Patrimoni Cultural Català

Data disposició: 09/07/2003

Publicació: DOGC 28/01/2004

Titularitat: publica

Condicions de visita: Obert al públic

Ús i funció actual: Biblioteca municipal, Casal Municipal

Adreça: C/ de Marcel·lí Domingo, 26 / Avinguda Lluís Companys, 15.

Telèfon: 977 462 136

Lloc web: http://www.benifallet.org