Font de La Bisbal de Falset

Comarca: Priorat

Municipi: Bisbal de Falset, La

Adreça: A l'entrada del poble

Construcció bastida a finals del segle XIX que portava l'aigua d'una font que hi ha a mitja pendent de la muntanya del Montsant, garantint l'aigua durant tot l'any. A l'actualitat es considera que aquesta aigua és de millor qualitat que la de les cases i la gent l'utilitza per a veure.

Tipus monument: Civil. Font.

Estil: Obra popular

Datació: 1890

Localització: Es troba a l'entrada principal del poble, pròxima al Portal.

Aquesta construcció és una font pública amb dues aixetes situades simètricament i un raig continu entre ambdues. Es troba adossada a la paret d'una casa de l'entrada del poble i per accedir-hi s'han de baixar tres esglaons. La font es troba coberta per una teulada que sobresurt de la paret de la casa i consta d'un dipòsit al soterrani de la mateixa. Damunt de les aixetes hi ha una placa de marbre on s'assenyala l'any de l'edificació.

Fins l'any 1890, el municipi només disposava de la font anomenada del Pantà, situada a les darreres cases, riu Montsant Amunt. A partir d'aquesta data es construeix aquesta font, captant les aigües no del riu sinó d'una mina situada al racó de la cova d'en Benet, a mitja pendent de la muntanya del Montsant que garantia l'aigua durant tot l'any. A causa de l'arribada de l'aigua a les cases la font pública sembla haver-se deixat d'utilitzar d'una manera regular. De totes maneres, es considera de millor qualitat l'aigua de la font i per això la gent l'utilitza per a veure. Es considera un punt de trobada dels bisbalencs d'abans i ara i un punt distribuïdor dels carrers del poble.

Titularitat: publica

Estat de conservació: Mitjà