Casa de la Vila de Bràfim

Comarca: Alt Camp

Municipi: Bràfim

Adreça: Plaça de la Vila,1

Edifici que acull l'Ajuntament de Bràfim. Fou projectat per l'arquitecte Cèsar Martinell l'any 1923.

Tipus monument: Residencial. Habitatge.

Estil: Noucentisme

Datació: Segle XX

Localització: Al centre del nucli urbà de Bràfim

Edifici situat al davant de l'església. Fa cantonada amb el carrer Major. És de planta trapezoïdal, amb planta baixa i dos pisos. La façana presenta una distribució simètrica. A la planta baixa hi ha quatre portes (dues botigues i dos accessos als habitatges) els dos pisos superiors presenten una distribució idèntica: dos balcons correguts a cada pis amb dues obertures rectangulars a cadascun i llindes amb motllures i ornamentació escultòrica floral. Una cornisa separa el cos de l'edifici del terrat. La barana té un plafó central sinuós, i als costats un tram calat. La façana del carrer Major té obertures rectangulars amb decoració similar a la façana principal. Els materials emprats són bàsicament el maó i la pedra.

A una de les portes hi figura la data de 1928. A finals dels vuitanta del s. XX es pintà la façana.

Tipus: BCIL

Disposició: Aprovació definitiva Comissió d'Urbanisme

Data disposició: 03/11/2004

Publicació: DOGC 23/02/2005

Titularitat: publica

Bibliografia:

GRAN GEOGRAFIA COMARCAL DE CATALUNYA. Barcelona: 1982

ARNAVAT, Albert; CABRÉ, Tate: Arquitectura noucentista del Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre. Diputació de Tarragona, 2011.

Ús i funció actual: Serveis administratius. Ajuntament.

Adreça: Plaça de la Vila,1

Telèfon: 977 620 011 (ajuntament)

Fax: 977 620 602 (ajuntament)

Lloc web: http://www.brafim.cat