Església parroquial de Santa Maria de Cabra del Camp

Comarca: Alt Camp

Municipi: Cabra del Camp

Adreça: Plaça de l'Església

Església de planta de creu llatina d'una sola nau de tres trams i absis semicircular.

Tipus monument: Edifici de culte. Església parroquial

Estil: Barroc / Neoclàssic

Datació: Segle XVIII

Localització: Dins del nucli urbà de Cabra del Camp

Edifici de planta de creu llatina d'una sola nau de tres trams i absis semicircular. Els suports són pilars i pilastres superposades, amb capitells corintis, i els arcs són de mig punt. Les cobertes són: canó amb llunetes a la nau central i als braços del creuer, que té en el centre cúpula sobre petxines. Darrera de l'absis hi ha un cambril dedicat a la Crucifixió, i el cor s'aixeca als peus. Una cornisa decorativa recorre tot el perímetre de l'església. Hi ha sis petites obertures als laterals i una petita a la façana, totes elles circulars. En la façana és remarcable la portada amb elements barrocs i el frontó d'inspiració clàssica que la corona. Als peus de l'església, a la banda de l'epístola, s'eleva la torre de planta quadrada i dos cossos vuitavats. L'obra és de pedra i maçoneria arrebossada i pintada.

La parròquia de Santa Maria fou construïda el Segle XVIII damunt de l'anterior església, que probablement era romànica. En l'interior, la porta d'accés a la torre té a la llinda la inscripció de 1786. En la guerra civil de 1936-1939, l'església fou incendiada i el seu interior quedà molt malmès. A conseqüència d'aquest incendi es cremà el Sant Crist. Posteriorment l'església fou restaurada.

Titularitat: privada

Bibliografia:

Geografia General de Catalunya. Barcelona: Edicions Catalanes, 1980.

GRAN GEOGRAFIA COMARCAL DE CATALUNYA. Barcelona: 1982.

GAVIN,J. Inventari d'Esglèsies de Catalunya. Barcelona: Arxiu Gavin, 1978.

Condicions de visita: Concertada

Ús i funció actual: Edifici de Culte. Església parroquial

Observacions:

S'hi celebra missa els diumenges a les 11:00.

Adreça: Plaça de l'Església

Telèfon: 977 630 034

Fax: 977 631 251 (ajuntament)

Lloc web: http://www.cabra.altanet.org