Safareig públic i Font de la Salut

Comarca: Alt Camp

Municipi: Cabra del Camp

Adreça: Sota la plaça de la Creu

Safareig públic alimentat per la Font de la Salut.

Tipus monument: Civil. Safareig i font.

Estil: Obra popular

Datació: Segle XIX (1878)

Localització: Dins del nucli urbà de Cabra del Camp

Conjunt format per un safareig i la font anomenada de la Salut, situat sota la plaça de la Creu en un context natural amb arbres i una riera.

El safareig està situat a la part més baixa, sota una cavitat oberta en la roca. És rectangular, de pedra, i de proporcions considerables.

La font de la Salut és d'una canella que es troba situada en una fornícula d'arc escarser fet de maons. En l'interior hi ha un rètol amb el nom de la font i la dada de 1878.

A Cabra, una de les riqueses més importants, és l'abundància d'aigua, tant dins del poble com en el seu terme municipal.

La datació d'aquest conjunt (1878) coincideix amb la de la font de la Creu, obres que corresponen a la xarxa col·lectiva de subministrament d'aigua de la vila. Actualment l'aigua de la font de la Salut és potable i es fa servir, a més de per omplir el rentador, per a regadiu d'uns horts que hi ha a prop del poble i fins i tot, abans el rentador dels malalts.

Actualment, l¡aigua és potable.

Titularitat: publica

Bibliografia:

Mil·lenari de la Vila de Cabra del Camp. Olot: 1980

Ús i funció actual: Decoratiu

Adreça: Sota la plaça de la Creu

Telèfon: 977 630 131 (ajuntament)

Fax: 977 631 251 (ajuntament)

Lloc web: http://www.cabra.altanet.org

Adreça electrònica: aj.cabra@altanet.org