Església de Sant Pere Pescador

Comarca: Baix Penedès

Municipi: Calafell

Adreça: Carrer Montserrat.

Església situada a la Platja de Calafell, que va ser construïda l'any 1955 a partir de la capella dels pescadors, aixecada als anys 20 del segle passat i dedicada originalment a Sant Pere.

Tipus monument: Edifici religiós. Església.

Estil: Obra popular.

Localització: Calafell Platja.

La façana presenta una porta d'arc de mig punt, amb tres arcs col·locats en degradació, que segueixen tot el contorn de la porta i descansen damunt d'una base. La part exterior de les dovelles està decorada per una motllura amb una sanefa en ziga-zaga. A sobre hi ha una gran rosassa, amb un vitrall que representa la pesca miraculosa, i per sobre una creu en relleu. Les cobertes són a dues vessants.

L'interior presenta una sola nau vertical, a la qual s'hi afegí, destruint l' absis, una nau horitzontal. A la banda dreta de la primera nau hi ha una nau de petites dimensions. El sostre és arquitravat i decorat amb cassetons. L'interior consta també d'una sèrie de vitralls referents a la vida de Sant Pere (nau vertical) i als set sagraments (nau horitzontal). L'altar és precedit per una talla de Sant Pere Pescador.

L'edifici té el seu origen en la petita nau que es troba a la dreta, la qual era la capella dels pescadors, construïda pels anys 1920-25 i reformada en la dècada dels 70 del segle XX. En el 1955 es féu la nau vertical, la qual acabava amb un absis i fou dissenyada per l'arquitecte Josep Maria Jordan. Després, en el 1970, s'amplià l'església i es construí la nau horitzontal; els treballs foren dirigits per l'arquitecte Josep Maria Español Boren. La imatge de Sant Pere Pescador fou feta per J. Perelló.

Titularitat: altres

Estat de conservació: Bo.

Accés: Fàcil.

Ús i funció actual: Culte. Església.

Observacions:

El temple es va construir sense cap subvenció, només amb l'aportació dels feligresos. Destacaren les nits de pesca a favor del temple, la primera de les quals es dugué a terme el 30 de novembre de 1952. El 29 de juny de 1955 s'inaugurà el temple, tot i no estar acabat. L'any 1960 la Parròquia de Sant Pere es va constituir com a parròquia autònoma, deixant de dependre de la de la Santa Creu.

Adreça: Carrer Montserrat.

Telèfon: 977 699 009 (ajuntament).

Fax: 977 699 155 (ajuntament).

Lloc web: http://calafell.cat/municipi/patrimoni/esglesia-sant-pere Adreça elec.:

Adreça electrònica: info@calafell.org

Coordenades Geogràfiques G.G. (x,y): [41.188648], [1.572109]