Ermita de Santa Maria del Mas d'en Bosc

Comarca: Baix Camp

Municipi: Cambrils

Adreça: Camí del Mas d'en Bosch

Un dels temples més antics de la població, bastit el 1575, va funcionar com a parroquia del nucli de Vilafortuny.

Tipus monument: Religiós. Ermita

Estil: Obra popular

Datació: S. XVII

Localització: A l'est de la població, al nucli de Vilafortuny.

Edifici senzill, de reduïdes dimensions, d'una sola nau amb arcs de pedra, coberta de fusta a dues vessants, i absis semi-circular amb contraforts. Al costat de ponent, hi ha les restes de l'antic cementiri de Vilafortuny.

Edificada en el segle XVI, després de la destrucció de la primitiva església de Vilafortuny. El 1575 l'arquebisbe Cervantes de Gaeta autoritzà els veïns de Barenys i Vilafortuny a construir una nova església, a condició d'enderrocar les ja existents i bastir-la apartada del mar. Tot i que va ser saquejada pels corsaris el 1582, encara subsisteix i és considerada la titular de Vilafortuny. A la capella del Mas d'en Bosc se celebrava, a l'agost, un aplec fins el 1950, que s'ha tornat a recuperar els darrers anys.

Tipus: BCIL

Disposició: Aprovació definitiva comissió urbanisme

Data disposició: 26/07/2005

Titularitat: altres